Týmy nestíhají vývoj nového auta, najímají si proto lidi zvenčí

Týmům formule E v souvislosti s blížícími se testy nové generace vozu chybí zdroje na jeho vývoj, a proto jsou pod časový tlakem nuceni sáhnout po kvalifikované síle jinde.


Už nějaký ten čas panuje mnoho ruchu okolo nové generace vozu formule E. Ta byla oficiálně, a hlavně fyzicky, představena na nedávném autosalonu v Ženevě a z hlediska vizuálního vzbudila velké nadšení. V příští sezóně v důsledku této změny dojde k navýšení maximální rychlosti a zdvojnásobení kapacity akumulátorů, čímž zároveň odpadne povinnost měnit vůz uprostřed závodu. Naproti tomu budou zavedeny dva výkonnostní režimy vozu, které jezdci budou muset během ePrix využít. Více se o dalších chystaných změnách dočtete v našem předchozím článku.

Týmy již v této souvislosti obdržely prototypy vozu k vývojovým pracím, přičemž první nájezdy kilometrů jednotlivých konstruktérů proběhnou už tento měsíc ve španělsku na okruhu Monteblanco v rámci skupinových testů. Ty další jsou na plánu v dubnu. Je známo, že formule E vyznává oproti F1 poněkud jinou politiku, kdy se v rámci výdajů snaží držet maximálně při zemi.

Čtěte také: FORMULE E SE VRÁTÍ DO MONAKA, TENTOKRÁT NA OKRUH URČENÝ F1

Z této povahy jsou současné práce na dvou souběžných projektech pro týmy velmi náročné, u některých dokonce vznikají oddělené pracovní skupiny, které vše připravují na blížící se testy.

„Když se na celou věc podíváte, můžete se domnívat, že potřebujeme testovací tým ve stylu F1 a přidané noční směny. Ale my takovou možnost nemáme,“ poznamenal technický manažer týmu Panasonic Jaguar  Phil Charles. „Nemáme takový rozpočet, protože naše série není takto nastavena a ani by dle mého být neměla. Mám za to, že je to dobře nastavené. V tomto náročném období proto ale potřebujete se zdroji nakládat chytře.

Máme vyčleněnou skupinu inženýrů a jistá část z nich nepochází z našich zdrojů a nejsou součástí závodního týmu. Momentálně je tahle parta extrémně vytížená. Je tu hodně vývojové práce na pohonném ústrojí, které teď plně přechází do samotného auta. Je to tedy zcela samostatný tým, který je oddělený od toho závodního. Spousta týmů si teď najímá a je to zcela přirozené, neboť nemůžete být na dvou místech zároveň,“ dodává Charles.