V příští sezoně dva výkonnostní režimy namísto nucené výměny vozů

Povinná výměna monopostů během závodů už k formuli E patřila. Po pátečním zasedání Světové rady motorsportu a příští sezony tohle spojení už platit nebude. Napětí nově zvýší dvě výkonnostní úrovně aut. I využití těchto módů bude pro piloty povinné.


V záplavě novinek, které momentálně obrazově proudí z automobilové Ženevy, se zde mimo jiné minulý pátek uskutečnilo další zasedání Světové rady motorsportu. Hodně se také diskutovalo nad chystanými novinkami ve formuli E, které mají nabýt platnosti už v příštím ročníku šampionátu.

Tou asi na první pohled největší změnou, byť delší dobu avizovanou, je schválení nového závodního formátu. Ta se týká povinných pit stopů k výměně vozů, které již nově nebudou součástí takzvaných ePrix. Co to znamená? Úbytkem tohoto prvku dojde k časovému smrštění závodu na zhruba 40 minut oproti současným 50-60 minutám.

Čtěte také: CHYSTÁ SE RADIKÁLNÍ, ZCELA INOVATIVNÍ, ZMĚNA ZÁVODNÍHO FORMÁTU FORMULE E

Naproti tomu budou vozy disponovat dvojí výkonnostní úrovní, jež bude ovládat sám pilot a bude rovněž povinen jednou za závod oba tyto módy využít. Přesná specifikace pravidel, tedy o kolik se budou tyto úrovně lišit, po jak dlouhou dobu lze vyšší výkon využít, zatím známá není. Odhaduje se však, že časový rozdíl na jedno ujeté kolo bude činit přibližně jednu sekundu.

Dále se komise usnesla nad zrušením zisku extra bodu pro jezdce za nejrychlejší kolo závodu, který skončil v první desítce. Namísto toho jury nově ohodnotí toho závodníka, jenž prokáže nejlepší schopnosti při nakládání s energií. I zde prozatím chybí jasné parametry posuzování.

V rámci jednání pak dále zazněla souhlasná stanoviska nad tématy jako zachování principů současného víkendového formátu a zachování současného kvalifikačního formátu, kdy jsou jezdci do skupin řazeni podle postavení v šampionátu.

VIDEO: Carmen Jordá prvně ve formuli E. Španělka naznačila i svůj příchod do série