Čína vyrazila do boje s Teslou. Představila o polovinu levnější a přitom srovnatelné auto

Tesla Model X, etalon své třídy. Ovšem to už zanedlouho nemusí platit. Přinejmenším v Číně, kde automobilka NIO představila své nové SUV ES8. To se pochlubí přinejmenším stejnými parametry, ale i novinkami, jako je třeba mobilní systémem dobíjení. Potěší však i o polovinu nižší cenou.


Možná, že pod zkratkou NIO už se mnohým vybaví tým formule E. NIO je nicméně mnohem více než jen to. Jde o čínský start-up globálních rozměrů zaměřující se především na autonomní technologie v automobilovém průmyslu.

Minulý týden společnost při příležitosti „NIO Day“ představila svůj druhý, do produkce vstupující, model – sedmimístné, elektrické a vysoce výkonné SUV pod označením ES8. Nutno hned na začátku podotknout, že pro Teslu Model X roste velká konkurence.

A pro důkazy není nutno chodit daleko. ES8 disponuje 70 kWh baterií, v důsledku čehož zvládne urazit až 355 kilometrů. To hlavní však představuje dvojice elektromotorů, která vozu propůjčuje maximální výkon 480 kW a 840 Nm točivého momentu. Pravda, nový rekord na Nürburgringu z toho jako v případě modelu P9 nebude, nicméně i tak zvládne ES8 zrychlit z 0-100 za impozantní 4,4 sekundy. Maximální rychlost pak činí 180 km/h.

Čtěte také: 6 VĚCÍ, KTERÉ SE NA POLI MOBILIT MUSÍ DO ROKU 2030 ZÁKONITĚ STÁT

Touha být lídrem trhu je cítit i z dalších novinek, které si společnost pro své zákazníky přichystala. Jednou takovou je síť stanic NIO Power, kde si majitelé budou moci vyměnit baterie svého vozu během pouhých 3 minut. V nejlidnatější zemi světa jich má do roku 2020 vyrůst na 1100. V rámci dobíjení budou k dispozici i mobilní „nabíječky,“ jež ES8 doplní energii na 100 kilometrů za necelých 10 minut. Novinkou také je, že si auto bude možné pořídit s baterií nebo bez, přičemž v druhém případě bude zákazníkům akumulátor pronajat. Tato služba měsíčně vyjde na 4 200 Kč.

Chytrými funkcemi vozu pak jsou asistenční systémy NIO Pilot (napůl autonomní režim) a NOMI asistent s umělou inteligencí. Jen pro představu, samotný NIO Pilot ke své funkci využívá na 23 senzorů. Sečteno podtrženo, technologiemi nadupané NIO přijde na 448 tisíc jüanů, což v přepočtu činí asi 1,5 miliónu korun. I tak je však ES8 o polovinu levnější, než zmiňovaný Model X.