Závody v Himalájích nebo na polárním kruhu. Nově vznikající šampionát si zakládá na extrémech

Uspořádat závody na polárním kruhu zní jako naprostá šílenost. Jenomže nově vznikající šampionát Extreme E už dostává reálné obrysy. První závod by se mohl uskutečnit již v roce 2020.


Celý plán uvést do nově se formujícího elektrického motorsportu další sérii, dosud netradiční, dostal pracovní název „Extreme E Electric World Challenge.“ Jen dost těžko si lze pod tímto názvem představit nějaké konkrétní parametry šampionátu. Podle toho, jaká vyjádření se zatím dostala na zemský povrch, lze soudit, že půjde o jakousi obdobu Rally Dakar kategorie automobilů.

Onu challenge pak chtějí strůjci soutěže zasadit do extrémních podmínek významných oblastí jako je pohoří Himalájí, polární kruh nebo Amazonský deštný prales. Šílenost? Výkřik do tmy? Nikoli. Návrh už má i konkrétně stanovené zahájení premiérového ročníku, jímž by měl být konec roku 2020.

Výhled: elektrická budoucnost motorsportu

Mezi hlavními představiteli nápadu nefiguruje nikdo jiný než zakladatel formule E Alejandro Agag. Spolu s ním se v záměru zhlédl i sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran. Už v dubnu byla zaregistrována nová společnost pod jménem „Extreme E.“ Ve veřejně dostupných záznamech lze nalézt jako styčného důstojníka této firmy výkonného ředitele Virgin Racing Hazela Hutchinsona. To naznačuje i vstup ostatních automobilek z prostředí formule E.

Dalších detailů je nicméně jako šafránu a jedná se spíše o spekulace. Jako nejpravděpodobnější se jeví možnost, že by vozy využívali stejného pohonu jako formule E poskytované právě McLarenem. Prototypu bychom se měli dočkat v dubnu 2019 po němž by měly následovat intenzivní testy, které potrvají až do roku 2020.

Oblíbené téma: V PRAZE VYROSTLY TŘI NOVÉ CHYTRÉ LAMPY, NABIJÍ I ELEKTROMOBIL

Kalendář šampionátu pravděpodobně poběží v podobném duchu jako ve formuli E – od prosince do srpna. Ve hře je rovněž nestandardní myšlenka závodního formátu, jaký je k vidění například na fotbalovém mistrovství světa. Tedy, že se týmy a jezdci potkají ve skupinách a následně se přejde k vyřazovací fázi. Potenciální spřízněnci mohou vyjádřit svůj zájem do září tohoto roku.

Foto: FIA