Renault v ePrix Monaka triumfoval i podruhé

Kvalifikace

Už tréninky potvrdily předpříjezdové předpoklady. Tedy, že Renault e.dams bude patřit znovu k nejsilnějším. Jenže v kvalifikaci už to platilo tak napůl. Zatímco Sébastien Buemi s přehledem postoupil ze skupinové fáze do super pole ze třetí příčky, jeho kolega Nicolas Prost obsadil až celkově předposlední pozici. Snad to lze přičíst i nizké adhezi povrchu asfaltu. Spousta jezdců totiž byla v průběhu rozřazovacích jízd v lehkém kontaktu s ochrannou bariérou. Naopak k velkému překvapení všech se do závěrečné části kvalifikace probojoval jezdec domácího týmu Venturi a debutant letošní sezony Maro Engel, který ze skupinové fáze postupoval dokonce se druhým nejrychlejším časem. Zaostal pouze za vozem Techeetach, jejž pilotoval Jean-Éric Vergne. Nejlepší postupovou pětici doplnili Nelson Piquet Jr. a vítěz minulého závodu Lucas Di Grassi. Výsledková listina kvalifikace

Pozice Jezdec Tým Čas (ztráta)
1 S. Buemi Renault e.dams 53.313
2 L. Di Grassi ABT Audi Sport + 0.237
3 N. Piquet NEXTEV NIO + 0.293
4 J. Vergne TECHEETAH + 0.443
5 M. Engel Venturi + 1.700
6 F. Rosenqvist Mahindra 53.609
7 J. Lopez DS Virgin + 0.057
8 N. Heidfeld Mahindra + 0.078
9 D. Abt ABT Audi Sport + 0.116
10 S. Bird DS Virgin + 0.120
11 S. Sarrazin Venturi + 0.237
12 L. Duval Faraday Future Dragon Racing + 0.320
13 R. Frijns Andretti + 0.425
14 E. Gutiérrez TECHEETAH + 0.488
15 M. Evans Panasonic Jaguar + 0.506
16 O. Turvey NEXTEV NIO + 0.913
17 A. Da Costa Andretti + 1.022
18 A. Carroll Panasonic Jaguar + 1.422
19 N. Prost Renault e.dams + 1.472
20 J. D’Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 7.027

Závod

Beznadějně vyprodáno hlásili pořadatelé již dopoledne. A nebylo se čemu divit. Ceny vstupenek začínaly na 20 eurech, přičemž za tuto cenu bylo možné potkat řadu slavných osobností. Z motorsportu například Marka Webbera, který dal Formuli E přednost před souběžně probíhajícím závodním víkendem prestižnější Formule 1. Přítomna ale byla i třeba modelka Naomi Campbell. Velmi časté jsou havárie v úvodních metrech závodů v ulicích Monaka. Tentokrát se do první zatáčky Saint-Devote poskládalo všech dvacet vozů. Došlo pouze na pár drobných šťouchanců na hranici první desítky, kde operoval zejména vůz týmu DS Virgin v rukou José Marii Lopéze a ABT Audi Sport pilotovaný Danielem Abtem. Hůře z toho vyšel prvně jmenovaný, který si poškodil přední i zadní spojler a musel krátce po startu do boxů pro výměnu těchto komponent. Problém odlepit se ze svého startovního slotu měl naopak veterán Stephane Sarrazin z monackého týmu Venturi. Po propadu na poslední místo tak ve své podstatě ztratil naději na dobré umístění. Podobný osud, i když po kontaktu se zdí v pasáži u plaveckého bazénu, potkal i Sama Birda z DS Virgin, který si poškodil zavěšení pravého zadního kola a na čelo kvůli opravám ztratil tři kola. Spolu s týmem toho využili k nájezdu tréninkových kilometrů a zároveň si dojeli pro nejrychlejší kolo závodu o hodnotě 53.902 sekundy, za které se v šampionátu elektrických formulí uděluje jeden mistrovský bod.

Již vcelku tradičně jsou závody šampionátu Formule E bohaté na souboje a ani v Monaku to nebyla výjimka. Velmi pěkně spolu soupeřili Maro Engel s Felixem Rosenqvistem o páté místo a hned za nimi jedoucí dvojice Abt a Robin Frijns. Před polovinou závodu k souboji došlo i o poslední místo na stupních vítězů mezi Nelsonem Piquetem a Jeanem-Éricem Vergnem. Vše vyvrcholilo na výjezdu ze šikany Nouvelle, kde se oba srazili a pro Vergne, který posléze skončil ve zdi to znamenalo odstoupení ze závodu. Na trať byl navíc povolán safety car, čehož využili všichni piloti k výměně svých monopostů za plně nabitý. Z oné kolize nakonec vydělal Nick Heidfeld z týmu Mahindra a posunul se na průběžné třetí místo. Startovní pole se rovněž opět smrsklo.

Na čele byl pilot Renault e.dams Sébastien Buemi, jehož naháněl Lucas Di Grassi z týmu ABT Audi. Oba, ještě společně se Sarrazinem, byli obdařeni 100 kJ výkonu navíc díky hlasování fanoušků Fanboost. I když to v závěru závodu Di Grassi na Buemiho sympaticky zkoušel, nakonec se neodhodlal k unáhlenému předjížděcímu manévru. Pořadí na prvních třech pozicích tedy v cíli zůstalo neměnné. Vyhrál Buemi před Di Grassim a Heidfeldem. Dobrý výsledek si připisuje i Maro Engel. Páté místo týmu Venturi na domácí půdě je velké zadostiučinění. Za zmínku také stojí osmá příčka Estebana Gutiérreze, jež ve druhém závodě ve Formuli E podruhé boduje.

Výsledková listina ePrix Monaka

Pozice Jezdec Tým Kol (ztráta)
1 S. Buemi Renault e.dams 51
2 L. Di Grassi ABT Audi Sport + 0.320
3 N. Heidfeld Mahindra + 13.678
4 N. Piquet NEXTEV NIO + 19.074
5 M. Engel Venturi + 19.518
6 F. Rosenqvist Mahindra + 19.599
7 D. Abt ABT Audi Sport + 20.430
8 E. Gutiérrez TECHEETAH + 32.295
9 A. Da Costa Andretti + 35.330
10 N. Prost Renault e.dams + 35.667
11 M. Evans Panasonic Jaguar + 38.410
12 R. Frijns Andretti + 1:14.053
13 O. Turvey NEXTEV NIO + 1:34.085
14 A. Carroll Panasonic Jaguar + 1 kolo
15 S. Sarrazin Venturi + 1 kolo
16 J. Lopez DS Virgin + 7 kol
17 J. D’Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 7 kol
18 L. Duval Faraday Future Dragon Racing + 11 kol
19 S. Bird DS Virgin + 14 kol
20 J. Vergne TECHEETAH + 30 kol

Zdroje: fiaformulae.com, twitter.com, twitter.com