Kvalifikace
Už tréninky potvrdily předpříjezdové předpoklady. Tedy, že Renault e.dams bude patřit znovu k nejsilnějším. Jenže v kvalifikaci už to platilo tak napůl. Zatímco Sébastien Buemi s přehledem postoupil ze skupinové fáze do super pole ze třetí příčky, jeho kolega Nicolas Prost obsadil až celkově předposlední pozici. Snad to lze přičíst i nizké adhezi povrchu asfaltu. Spousta jezdců totiž byla v průběhu rozřazovacích jízd v lehkém kontaktu s ochrannou bariérou. Naopak k velkému překvapení všech se do závěrečné části kvalifikace probojoval jezdec domácího týmu Venturi a debutant letošní sezony Maro Engel, který ze skupinové fáze postupoval dokonce se druhým nejrychlejším časem. Zaostal pouze za vozem Techeetach, jejž pilotoval Jean-Éric Vergne. Nejlepší postupovou pětici doplnili Nelson Piquet Jr. a vítěz minulého závodu Lucas Di Grassi. Výsledková listina kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas (ztráta) |
---|---|---|---|
1 | S. Buemi | Renault e.dams | 53.313 |
2 | L. Di Grassi | ABT Audi Sport | + 0.237 |
3 | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 0.293 |
4 | J. Vergne | TECHEETAH | + 0.443 |
5 | M. Engel | Venturi | + 1.700 |
6 | F. Rosenqvist | Mahindra | 53.609 |
7 | J. Lopez | DS Virgin | + 0.057 |
8 | N. Heidfeld | Mahindra | + 0.078 |
9 | D. Abt | ABT Audi Sport | + 0.116 |
10 | S. Bird | DS Virgin | + 0.120 |
11 | S. Sarrazin | Venturi | + 0.237 |
12 | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 0.320 |
13 | R. Frijns | Andretti | + 0.425 |
14 | E. Gutiérrez | TECHEETAH | + 0.488 |
15 | M. Evans | Panasonic Jaguar | + 0.506 |
16 | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 0.913 |
17 | A. Da Costa | Andretti | + 1.022 |
18 | A. Carroll | Panasonic Jaguar | + 1.422 |
19 | N. Prost | Renault e.dams | + 1.472 |
20 | J. D’Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 7.027 |
Závod
Beznadějně vyprodáno hlásili pořadatelé již dopoledne. A nebylo se čemu divit. Ceny vstupenek začínaly na 20 eurech, přičemž za tuto cenu bylo možné potkat řadu slavných osobností. Z motorsportu například Marka Webbera, který dal Formuli E přednost před souběžně probíhajícím závodním víkendem prestižnější Formule 1. Přítomna ale byla i třeba modelka Naomi Campbell. Velmi časté jsou havárie v úvodních metrech závodů v ulicích Monaka. Tentokrát se do první zatáčky Saint-Devote poskládalo všech dvacet vozů. Došlo pouze na pár drobných šťouchanců na hranici první desítky, kde operoval zejména vůz týmu DS Virgin v rukou José Marii Lopéze a ABT Audi Sport pilotovaný Danielem Abtem. Hůře z toho vyšel prvně jmenovaný, který si poškodil přední i zadní spojler a musel krátce po startu do boxů pro výměnu těchto komponent. Problém odlepit se ze svého startovního slotu měl naopak veterán Stephane Sarrazin z monackého týmu Venturi. Po propadu na poslední místo tak ve své podstatě ztratil naději na dobré umístění. Podobný osud, i když po kontaktu se zdí v pasáži u plaveckého bazénu, potkal i Sama Birda z DS Virgin, který si poškodil zavěšení pravého zadního kola a na čelo kvůli opravám ztratil tři kola. Spolu s týmem toho využili k nájezdu tréninkových kilometrů a zároveň si dojeli pro nejrychlejší kolo závodu o hodnotě 53.902 sekundy, za které se v šampionátu elektrických formulí uděluje jeden mistrovský bod.
Oops. @sambirdracing hits the wall and is out of contention #MonacoePrix pic.twitter.com/uGzMHpYXqk
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 13. května 2017
Již vcelku tradičně jsou závody šampionátu Formule E bohaté na souboje a ani v Monaku to nebyla výjimka. Velmi pěkně spolu soupeřili Maro Engel s Felixem Rosenqvistem o páté místo a hned za nimi jedoucí dvojice Abt a Robin Frijns. Před polovinou závodu k souboji došlo i o poslední místo na stupních vítězů mezi Nelsonem Piquetem a Jeanem-Éricem Vergnem. Vše vyvrcholilo na výjezdu ze šikany Nouvelle, kde se oba srazili a pro Vergne, který posléze skončil ve zdi to znamenalo odstoupení ze závodu. Na trať byl navíc povolán safety car, čehož využili všichni piloti k výměně svých monopostů za plně nabitý. Z oné kolize nakonec vydělal Nick Heidfeld z týmu Mahindra a posunul se na průběžné třetí místo. Startovní pole se rovněž opět smrsklo.
Great onboard view of the @JeanEricVergne and @NelsonPiquet #MonacoePrix pic.twitter.com/nAu0YaonKN
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 13. května 2017
Na čele byl pilot Renault e.dams Sébastien Buemi, jehož naháněl Lucas Di Grassi z týmu ABT Audi. Oba, ještě společně se Sarrazinem, byli obdařeni 100 kJ výkonu navíc díky hlasování fanoušků Fanboost. I když to v závěru závodu Di Grassi na Buemiho sympaticky zkoušel, nakonec se neodhodlal k unáhlenému předjížděcímu manévru. Pořadí na prvních třech pozicích tedy v cíli zůstalo neměnné. Vyhrál Buemi před Di Grassim a Heidfeldem. Dobrý výsledek si připisuje i Maro Engel. Páté místo týmu Venturi na domácí půdě je velké zadostiučinění. Za zmínku také stojí osmá příčka Estebana Gutiérreze, jež ve druhém závodě ve Formuli E podruhé boduje.
After 51 laps around the #MonacoePrix, @Sebastien_buemi, @LucasdiGrassi and @NickHeidfeld celebrate their #DareWinCelebrate moment @GHMUMM pic.twitter.com/cHQm1NgMXC
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 13. května 2017
Výsledková listina ePrix Monaka
Pozice | Jezdec | Tým | Kol (ztráta) |
---|---|---|---|
1 | S. Buemi | Renault e.dams | 51 |
2 | L. Di Grassi | ABT Audi Sport | + 0.320 |
3 | N. Heidfeld | Mahindra | + 13.678 |
4 | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 19.074 |
5 | M. Engel | Venturi | + 19.518 |
6 | F. Rosenqvist | Mahindra | + 19.599 |
7 | D. Abt | ABT Audi Sport | + 20.430 |
8 | E. Gutiérrez | TECHEETAH | + 32.295 |
9 | A. Da Costa | Andretti | + 35.330 |
10 | N. Prost | Renault e.dams | + 35.667 |
11 | M. Evans | Panasonic Jaguar | + 38.410 |
12 | R. Frijns | Andretti | + 1:14.053 |
13 | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 1:34.085 |
14 | A. Carroll | Panasonic Jaguar | + 1 kolo |
15 | S. Sarrazin | Venturi | + 1 kolo |
16 | J. Lopez | DS Virgin | + 7 kol |
17 | J. D’Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 7 kol |
18 | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 11 kol |
19 | S. Bird | DS Virgin | + 14 kol |
20 | J. Vergne | TECHEETAH | + 30 kol |
Zdroje: fiaformulae.com, twitter.com, twitter.com