Jak vznikal Volkswagen I.D.R Pikes Peak a co stálo za úspěchem na slavném pohoří?

Automobilka Volkswagen opustila vrcholné automobilové soutěže, nicméně účastí na slavném závodě do vrchu Pikes Peak se opět připomněla. A to hned rekordním zápisem. K tomuto počinu teď  uvolnila pár detailů.


Jízdu za absolutním rekordem na vrchol Pikes Peak s elektrickým speciálem neplánovali, přesto se jim to v polovině června podařilo. Řeč je pochopitelně o Volkswagenu a jeho programu o stejném názvu jako samotné pohoří v Coloradu. Až nyní automobilka se sídlem ve Wolfsburgu prozradila pár detailů odhalujících jeho vývoj. Tak například pro úvodní „výkop“ posloužil elektrický model Golf GTI TCR.

„Použili jsme tohle auto asi 15 dní na začátku ledna 2018 k sesbírání dat na našem testovacím polygonu Ehra-Lessien,“ vysvětluje inženýr projektu Fabrice van Ertwelde. „Tyto testy pro nás byly velkou pomocí. Všechno to bylo o prozkoumání jakýchsi základů. Elektrický pohonný systém byl pro Volkswagen Motorsport neprobádanou oblastí,“ přidává vývojový pilot Dieter Depping.

Volkswagen nakonec v období ledna ve zmiňovaném Golfu využil služeb dvou elektrických motorů, zatímco samotný design vozu I.D.R Pikes Peak stále čekal na své dokončení. To samo o sobě mělo i své výhody v podobě volnějšího prostoru pro vývoj. A to se nakonec rovněž ukázalo jako jeden z klíčových faktorů. Po 2500 odjetých mil a pouhých šesti měsících testů stanovil Romain Dumas pro Volkswagen historický rekord.

Velkou měrou se pod něho podepsal ale i vývojový pilot Dieter Depping. Ten v počátečních fázích vývoje nového vozu strávil za jeho volantem daleko více času než Dumas, který v té době plnil své závazky vůči týmům Porsche a CORE autosport. Později, měsíc před samotným závodem, si Volkswagen vytvořil základnu přímo v podhůří Pikes Peak a stupňoval zde své testovací jízdy. A výsledek jejich počinu již známe.

Čtěte také: VOLKSWAGEN MÁ ZA SEBOU PRVNÍ OSTROU GENERÁLKU NA PIKES PEAK, PŮJDE O REKORD

Foto: Volkswagen Motorsport