Williams se loučí s formulí E. Jeho akumulátory najezdily 384 tisíc kilometrů

Williams slaví derniéru. Ale úspěšnou. S koncem čtvrté sezony závodů elektrických formulí tento víkend v New Yorku končí první generace šampionátu. Té společnost Williams, do které patří také tým F1 Williams, vyvíjel a dodával akumulátory. Již na konci kalendářního roku začne pátá sezona s vozy, které budou osazeny akumulátory od společnosti McLaren.

Obě společnosti mají známé vztahy z formule 1. Williams Advanced Engineering je součástí skupiny, které patří tým F1 Williams, tým F1 McLaren je vlastněn stejnými lidmi, jako společnost McLaren Applied Technologies.

Včetně závodů v New Yorku tento víkend bylo během prvních čtyř sezon odjeto 45 závodů, do každého bylo nasazeno 40 formulí. Již během prvního závodu pod vlivem velké havárie byla ověřena bezpečnost baterií. Ale i jejich spolehlivost. Pouze dva technické problémy. A žádné od poloviny druhé sezony.

Výkonný ředitel společnosti Williams Advanced Engineering Craig Wilson uvádí, že kumulativně vozy formule E najezdily 384 tisíc kilometrů. Stejnou vzdálenost jako ze Země na Měsíc. Spolehlivost baterií Williams vyhodnotil na více než 99,5 %.

Williams po odchodu z formule E začal pracovat na projektu World Rallycross pro sezonu 2020. Šampionát přechází na elektrické pohony.