Vozy Gen2 formule E pravděpodobně setrvají až do sezóny 2021/22

Vedení formule E kolaboruje nad rozšířením současných pravidel ohledně monopostů o jeden rok. Za diskuzemi je vývoj bateriových systémů.

Pokud dojde k schválení, pravidla kolem monopostů Gen2 zůstanou neměnná i pro sezónu 2021/22. Původně se počítalo pouze s tříletým cyklem a koncem v sezóně 2020/21. Avšak podle zdroje, který je jedním z klíčových lidí při tvorbě pravidel, je tato otázka předmětem rozsáhlých diskuzí.

Podle profesora Goeschela, prezidenta Komise Electric and New Energy Championship, má být jasno do konce kalendářního roku. V rozhodovacím procesu hraje roli slovo všech zúčastněných stran – jsou jimi FIA, Formula E Holdings a automobilky spolu s týmy.

„Šasi není tak velký problém. Je to spíše o tom, jak moc moderní budou v takto blízké budoucnosti bateriové systémy. A také, jestli dokážeme přinést nějaká zlepšení v této oblasti, protože baterie je stěžejní element,“ uvádí Goeschel.

Čtěte také: WILLIAMS SE LOUČÍ S FORMULÍ E. JEHO AKUMULÁTORY NAJEZDILY 384 TISÍC KILOMETRŮ

To je ostatně klíčovou otázkou i v záležitosti samotné výkonnosti monopostů formule E. Ta bude soustředěna do bodů jako je management energie, obsah bateriových článků nebo vývoj elektrod.

„Musíme se zaměřit na to, jak moc máme volné ruce při vývoji baterií. Již víme, že větší změny se budou odvíjet od elektrod. Jestliže změníte elektrody, celá baterie bude víceméně nová. Přemýšlíme, jak daleko až můžeme zajít a bavíme se o tom, jestli současný cyklus můžeme prodloužit o rok či nikoli,“ přibližuje dále Goeschel.

V případě vyslovení souhlasu pro rozšíření cyklu, bude spolu s tím FIA muset změnit smlouvy o dodávkách se Spark Technologies a McLaren Applied Technologies. Rámcová pravidla ze strany FIA mohou být upravena kdykoli.

Formule E má problém, série může přijít o svůj název