Technická specifikace

V úvodní sezoně 2014/15 všechny týmy závodily s formulemi postavenými firmou Spark Racing Technology a auto neslo název Spark-Renault SRT01E.

Šasi vyrábí a dodává firma Dallara. Elektrický motor v první sezoně dodával McLaren. Stejný jako v závodních vozech McLaren P1. (Pro druhou sezonu si týmy mohou vyvíjet vlastní motory samy – viz níže.) Systém akumulátorů dodává Williams. Převodovku vyrábí firma Hewland. Pneumatiky jsou od francouzské společnosti Michelin.

Aerodynamika vozu je postavena s důrazem na možnosti k předjíždění. Vyšší světlost podvozku umožňuje závodit v centrech různých měst. Maximální hmotnost je 888 kg, akumulátory mohou vážit nanejvýš 320 kg.

Tým Výrobce Motor
 DS Virgin Racing Spark-Citroën Virgin DSV-02
 NextEV NIO Spark-NEXTEV NEXTEV TCR Formula
 Venturi Formula E Team Spark-Venturi Venturi VM200-FE-02
 Faraday Future Dragon Racing Spark-Penske Penske 701-EV
 Renault e.Dams Spark-Renault Renault Z.E 16
 ABT Schaeffler Audi Sport Spark-Abt Sportsline ABT Schaeffler FE02
 Mahindra Racing Formula E Team Spark-Mahindra Mahindra M3ELECTRO
 Panasonic Jaguar Racing Spark-Jaguar Jaguar I-Type 1
 Techeetah Spark-Renault Renault Z.E 16
 MS Amlin Andretti Spark-Andretti ATEC-02

Sestřih předsezonních testů:

Výkon byl v první sezoně omezen na 200 kW (268 koní) v kvalifikaci, v závodě to bylo 150 kW (201 koní). Pro druhou sezonu je závodní výkon navýšen na 170 kW.

K předjetí je možné využít řešení push-to-pass o objemu 100 kJ v rozmezí 180 až 200 kW. Tento výkon jednotce motor-generátoru (MGU) dodává Rechargeable Energy Storage System (RESS, 28 kWh), a je kontrolován FIA. Jsou povolený nanejvýš dvě MGU a poháněna jsou jen zadní kola.

Z 0 na 100 km/h se vůz dostane za 3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 225 km/h. Osmnáctipalcové pneumatiky Michelin jsou drážkované a univerzální. Ráfky dodává firma OZ Racing.

Není povoleno využívat telemetrii.

Společnost MAK-Corp pro svůj simulátor Hyperstimulator Simulators vyvinula mód SRT_01E, který je k dispozici během závodů série, ale veřejně se neprodává.

Pro druhou sezonu byl otevřen volný vývoj elektromotorů.

Ital Jarno Trulli prototypový vůz poprvé veřejnosti představil v březnu 2014 ve Francii:


0 comments