Lenovo

Technická specifikace

V úvodní sezoně 2014/15 všechny týmy závodily s formulemi postavenými firmou Spark Racing Technology a auto neslo název Spark-Renault SRT01E.

Šasi vyrábí a dodává firma Dallara. Elektrický motor v první sezoně dodával McLaren. Stejný jako v závodních vozech McLaren P1. (Od druhé sezony si týmy mohou vyvíjet vlastní motory samy.) Systém akumulátorů dodává Williams. Převodovku vyrábí firma Hewland. Pneumatiky jsou od francouzské společnosti Michelin.

Aerodynamika vozu je postavena s důrazem na možnosti k předjíždění. Vyšší světlost podvozku umožňuje závodit v centrech různých měst. Maximální hmotnost je 888 kg, akumulátory mohou vážit nanejvýš 320 kg.

Sestřih předsezonních testů:

Výkon byl v první sezoně omezen na 200 kW (268 koní) v kvalifikaci, v závodě to bylo 150 kW (201 koní). Pro druhou sezonu je závodní výkon navýšen na 170 kW.

K předjetí je možné využít řešení push-to-pass o objemu 100 kJ v rozmezí 180 až 200 kW. Tento výkon jednotce motor-generátoru (MGU) dodává Rechargeable Energy Storage System (RESS, 28 kWh), a je kontrolován FIA. Jsou povolený nanejvýš dvě MGU a poháněna jsou jen zadní kola.

Z 0 na 100 km/h se vůz dostane za 3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 225 km/h. Osmnáctipalcové pneumatiky Michelin jsou drážkované a univerzální. Ráfky dodává firma OZ Racing.

Není povoleno využívat telemetrii.

Společnost MAK-Corp pro svůj simulátor Hyperstimulator Simulators vyvinula mód SRT_01E, který je k dispozici během závodů série, ale veřejně se neprodává.

Pro druhou sezonu byl otevřen volný vývoj elektromotorů.

Ital Jarno Trulli prototypový vůz poprvé veřejnosti představil v březnu 2014 ve Francii:


Napsat komentář