Týmovou strategii bude určovat pozice lídra závodu, míní Švýcar Buemi

Pátá sezóna formule E přinese spoustu novinek. Jednou z nich je i časem vyhrazený závodní formát, který týmům stíží situaci v kalkulacích nezbytné energie. Důležité přitom bude, kde se nachází lídr závodu.

V důsledku navýšení kapacity baterií nových monopostů a zkrácení doby trvání závodů bude formule E ochuzena o specifický prvek – týmům odpadne nutnost nasadit do ePrix dva vozy.

Nově je porce jednoho závodu časově omezena na 45 minut plus jedno kolo. Aby se však zachovala strategická proměnná jednotlivých ePrix událostí, vedení šampionátu přišlo mimo jiné i s novinkou takzvaného „attack módu.“

„Závodní formát je obrovskou změnou. Bude velmi obtížné neustále kalkulovat s tím, kde se nachází lídr závodu a v jakém čase. Řekněme totiž, že lídr protne cílovou pásku v čase 44 minut a 58 sekund. Pak bude potřeba odjet jedno extra kolo navíc.

Čtěte také: ALONSO DOSTAL DALŠÍ NABÍDKU Z FE, NISSAN JEJ LÁKÁ NA POŘÁDNÝ BALÍK

Nezbyde-li v autě dost energie, zastavíte někde na trati. To znamená, že neustále budeme kontrolovat a odhadovat, kde se bude v tomto čase lídr závodu pohybovat. A právě to dělá z tohoto formátu velkou výzvu,“ přemítá nad novinkami Sébastien Buemi.

Společně s novými monoposty Gen2 je pro piloty výzvou i samotné ovládání vozu. Agresivní design přinesl změnu v podobě menšího přítlaku, přičemž většinu produkuje obrovský zadní difuzor.

„Mimo strategii je obtížné zvládnout i auto. Šasi samotné neprošlo velkým vývojem, nicméně auto je o 20 kilo těžší. Nemůžete tudíž očekávat, že bude rychlejší. Tím jej dělají nové pneumatiky a pohonné ústrojí.

V zatáčkách proto není o mnoho rychlejší než to předešlé. Byl to ale záměr FIA a šampionátu. Jinak by byly předepsány hladké pneumatiky, čímž by získali nějaký čas. Jejich skutečným cílem bylo něco jiného,“ prozrazuje Švýcar.

Formule E míří od šesté sezóny do Jižní Koreji