Souboj gigantů. Red Bull a další velká jména se uchází o roli dodavatele baterií

Red Bull se zúčastní výběrového řízení na dodavatele nových baterií pro pátou sezonu formule E. Společnost by chtěla rozšířit své pole působnosti v motorsportu.

Hlavním požadavkem na nové baterie je navýšení výkonu. Využitelná energie na 54 kW/h a maximální výkon 250 kW. Pokud Red Bull vyhraje tendr, musel by všem týmům dodávat tyto vylepšené baterie počínaje rokem 2018.

Příští rok v červnu proběhnou crash testy nových akumulátorů. Později v listopadu 2017 budou mít všechny týmy k dispozici konečný výrobek. Kompletní vůz i s baterií musí projít homologací v červnu 2018. Testy jsou plánovány na srpen 2018.

Výherce výběrového řízení měla Mezinárodní automobilová federace oznámit už v letos v červnu. Ke zpoždění došlo zřejmě kvůli velkému počtu relevantních uchazečů. FIA angažovala několik odborníků, které jí pomohou vybrat ideálního dodavatele. Konečné rozhodnutí by mělo padnout během testů, které se konají na přelomu srpna a září.

Do tendru se přihlásil současný dodavatel Williams, dále Renault, DS, Mahindra a další velká jména.

Nápojový gigant už má ve formuli E jisté zázemí. Sébastien Buemi a Antonio Felix da Costa byli členy vývojového programu Red Bullu ve formuli 1. V roce 2014 se Helmut Marko zúčastnil ePrix v Punta del Este, kde měl roli poradce.

Co FIA očekává od nového dodavatele baterií? „Po technické stránce je opravdu složité dodávat tak velký počet baterií. Aby bylo možné posoudit všechny možnosti, musíte jít, navštívit uchazeče a pochopit, co dělají a co mají v plánu dělat. Ukazují nám, jak se blíží ke svému cíli. Musí být rozhodnuto co nejdříve, protože čas ubývá.

Co se týče crash testů, tak požadavky jsou velmi vysoké. Po strukturální stránce to je ideální, ale musí se pečlivě zvážit tvar. My jako týmy potřebujeme větší slovo při rozhodování. Aktuálně vše prochází více méně jen přes skupinu odborníků.

Spoustu z nás si myslí, že to bude stejné jako v první sezoně. Baterie bude limitujícím faktorem. Pamatuje si někdo všechny problémy, které byly s původním dodavatelem? Ano, může to být jako dřív, ale teď je na výběr z několika kvalitních nabídek.

Je to velmi těžké, ale mějte na paměti, že Williams by byla sázka na jistotu. Mají zkušenosti a do karet jim hraje také fakt, že odvedli opravdu dobrou práci ve velmi náročných podmínkách. Na druhou stranu je tady velké znepokojení ohledně jejich spolupráce s Jaguarem. Diskuze zatím není ukončena.

Red Bull je velkým překvapením, ale dokazuje to, že formule E přitahuje velká jména. Měl by dělat dobrou práci, tím jsem si jistý, ale myslím, že to je nepravděpodobné. Zřejmě by se to nelíbilo týmům, protože by to do budoucna mohlo omezit jejich obchodní zájmy,“ tvrdí nejmenovaný zdroj.

Podle posledních zpráv se o pozici dodavatele baterií rovněž chtějí ucházet velké japonské společnosti s celosvětovou působností – Sony a Panasonic.