Škoda v Ženevě představila Vision X a záměr investovat 10 miliard ročně do alternativních pohonů

Investice padesát miliard korun v příštích pěti letech má Škodě do roku 2025 zajistit uvedení deseti modelů s elektrickým pohonem. Na autosalonu v Ženevě to oznámil při představení konceptu Vision X šéf Škoda Auto.


88. ročník ženevského autosalonu pomalu a jistě otvírá své brány a i letos nebudou chybět žhavé novinky ze světa automotive. Hned několik novinek chystá odhalit i tuzemská automobilka Škoda. Ještě před tím však předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier odhalil pár zajímavých dat, která se pojí k budoucnosti a alternativním pohonům, jimž se chce automobilka v příštích letech mocně věnovat.

Nejvíce skloňovaným tématem je trend současnosti elektrifikovat vlastní modely. Ať už se jedná o čistě elektrický či plug-in hybridní pohon, Škoda na to konto plánuje vynaložit na vývoj technologií až 50 miliard korun v průběhu nadcházejících pěti let. Tato mohutná investice má společnosti pomoci v dosažení cíle uvést na trh do roku 2025 desítku nových modelů. Z toho šest plně elektrických.

Čtěte také: BUDOUCNOST ŠKODOVKY BUDE ELEKTRICKÁ, A PŘEDEVŠÍM V ČECHÁCH

Už v příštím roce přitom světu představí nový Superb v jehož útrobách nově spočine plug-in hybrid a také přepracované Citigo, jež dostane elektrické ústrojí. Jen o rok později by měla dorazit první z očekávaných novinek – model postavený na základě uveřejněného konceptu Vision E.

„V příštích dvou letech uvedeme 19 zcela nových modelů. Vision X bude jedním z nich,” prohlásil na tiskové konferenci v Ženevě Maier. Pochopitelně se jedná i o „pouhé“ modifikace typu přidání motorizace, avšak i to má napomoci dalšímu cíli vyrábět až dva milióny vozů ročně. Tedy dvojnásobek, který mladoboleslavští produkují v současnosti.

První hybrid trochu netradičně Škodovka představila už tři dny před zahájením autosalonu v Ženevě. Jedná se o již zmiňovaný Vision X. Zelenkavý model kombinuje benzínový motor s elektromotorem a pohonem na zemní plyn CNG. Žádný obrovský zázrak v oblasti dojezdu na čistou elektřinu nicméně očekávat nelze. Kapacita akumulátorů umožňuje konceptu urazit maximální vzdálenost dva kilometry. To ovšem plně vyhovuje záměru projet emisní zónami měst.

Zdroj: Škoda Auto