Preview: Další fantastickou show nabídne Řím, kdo získá vavříny?

Sedmý podnik sezony 2017/18 hostí hlavní italské město Řím. Jezdci svedou bitvu na místě protkaném historií starou tisíce let. Premiérovou ePrix na takto významném místě jsme si nemohli nechat ujít ani my, a po celý víkend vám budeme servírovat ty nejčerstvější informace.


Minulý závod v Punta del Este byla formule E znovu o spoustě předjížděcích manévrů a epických bitev. Plážové večírky v tomto přímořském letovisku už ale skončily a celý kolotoč se přestěhoval do Říma, kde odstartuje svou evropskou štaci.

Stane se tak poblíž řeky Tibery, kde město Řím píše svou historii více než 2 tisíce let. Po staletí italská metropole vzkvétala pod římskými císaři, kteří nechali vybudovat pompézní katedrály, rozsáhlá fóra nebo slavné Koloseum. Tohle hlavní město je také doslova náboženským centrem křesťanů, neboť ve vatikánské enklávě Říma má své sídlo papež, s nímž se piloti ve středu osobně setkali.

Čtěte také: POJEĎTE S NÁMI NA EPRIX DO BERLÍNA!

Prostředí, ve kterém formule E našla své další útočiště, se nachází v jižní části města nazývané Esposizione Universale di Roma. K městu tuto tehdy okrajovou část nechal  připojit fašistický diktátor Benito Mussolini a v 60. letech se čtvrť stala jednou z klíčových oblastí, kde k dnešnímu dni sídlí několik federálních ministerstev a mnoho nadnárodních společností.

Dispozice trati

Charakteristickým rysem závodů formule E jsou stísněné podmínky. Ani v ulicích Říma to tedy nebude jiné. Okruh je navíc velmi technický, a proto se zde zvyšují nároky na dovednosti pilota. Zkrátka, bude to náročné. Všichni nicméně stojí na úplně stejné startovní čáře, jelikož je Řím nepopsaným listem papíru a jde o premiérovou ePrix. Avšak zřejmě ne poslední.

Domácí hrdina Luca Filippi, a jeho 19 dalších pronásledovatelů, budou muset zvládnout nástrahy celkem 21 zatáček, přičemž za klíčovou pasáž lze označit prostor před cílovou rovinkou. Ta začíná vlásenkou na níž navazuje sekce několika takřka pravoúhlých zatáček. Uhlídat zde náskok na soupeře nebude lehké.

Jako obvykle se jezdci spolu s týmy budou muset přizpůsobit i nerovnému charakteru městské dráhy, jejíž linie provází celé startovní pole dominantami čtvrti, k nimž jistě patří budova Kongresového centra nebo Marconiho obelisk.

Jak jsou kostky vrženy?

Po doslova tragickém úvodu se navrací úřadující šampion Lucas di Grassi. I přesto, že se podařilo vychytat mouchy na jeho voze, respektive jeho měniči, šance na zopakování minulé sezony jsou hodně mizivé. Jak už ale několikrát Brazilec ukázal, zbraně skládat nehodlá.

Na pořádný úspěch v podobě stupňů vítězů si zcela jistě dělá zálusk i šampion historicky prvního ročníku Nelson Piquet mladší. Ten před touto sezonou opustil tým NIO, a přidal se ke konkurenci v podobě Jaguaru. Zatím to na bednu nestačilo, ale Piqueta letos zdobí konzistentní výkony, a i proto figuruje v celkovém pořadí šampionátu na lichotivé páté příčce.

Pomalé ovšem nebudou ani vozy týmů TECHEETAH, Renault nebo Mahindra. Prakticky kdokoli z jejích pilotů může vystoupat na stupeň nejvyšší jako jsme to už viděli v předchozích podnicích. Tím jsme zahrnuli zhruba polovinu startovního pole, ale takhle jsou zkrátka kostky vrženy. A pro fanoušky formule E to bude v Itálii další fantastický závod.

Pořadí šampionátu

Počasí na sobotu