Poněkud jiný hybrid. Tenhle bude první, který zkombinuje vodíkový a elektrický pohon

Automobil s podobným typem pohonu na silnicích nenajdete. Gumpert RG Nathalie proto bude první, který dosáhne produkce. V jeho palivových článcích není přitom pouze vodík. Ten je zde mísen spolu s metanem. Svým designem RG Nathalie připomíná slavné sportovní vozy jako Bugatti Chiron nebo Nissan GT-R.


Možná si pamatujete na přelom druhého tisíciletí a osobitý vzhled sportovního vozu Gumpert Apollo. Třeba jen proto, že na něm pracovali designéři hned za hranicemi v sousedním Německu. Nebo proto, že se v útrobách nalézal osmiválec z dílny Audi s celkovým výkonem 590 kW. Automobilku nicméně proslavil i její bankrot, který přišel v roce 2013.

Jak se ale zdá, značka Gumpert znovu ožívá, a dokonce teď přichází s novým nápaditým konceptem RG Nathalie. Na něm je zajímavé především to, že jako zcela první vůz kombinuje vodíkový pohon společně s elektromotory.

Tenhle poněkud jiný hybrid byl vyvinut na Nürburgringu, čímž upoutal i naši pozornost a buduje si tím i jisté renomé. Pravděpodobně tou nejpozoruhodnější částí samotného vozu, je ale pohon.

Elektromotory se nikterak neliší od ostatních. Zde byly osazeny čtyři, na každou osu dva. Každopádně bližší pohled na „vodíkové“ palivové články odhalí další zvláštnost. V nich se totiž nenachází pouze vodík, nýbrž se zde mísí společně s metanolem. Směs jako je tato, je lépe skladovatelná, neboť je méně explozivní a snižuje se i tlak v palivovém článku.

Má to však i dvě nevýhody. Tou první je menší produkce čistého výkonu a za další jde o odpad, jímž je produkce CO2. Nicméně jde o emise 30g/km.

Čtěte také: VIDEO: INŽENÝŘI PORSCHE PŘI VÝVOJI MODELU TAYCAN OPISUJÍ OD TESLY

Z hlediska designu jde rovněž o jakýsi hybrid. Pohled zezadu připomíná Bugatti Chiron, vpředu naopak zaúřadoval koncern Volkswagenu společně s Audi a z boku se nezapře podobnost s Nissanem GT-R. Tenhle mix ale rozhodně není na škodu.

Gumpert RG Nathalie je stále ve svém vývoji, do prodeje by ale podle předpokladů měl vejít v blízké budoucnosti. Odhadovaná cena je 400 tisíc euro. Vyrobit se měly stovky kusů.

Zdroj: rolandgumpert.com/en/