Nová formule E sbírá pozitivní ohlasy. Co o autě řekli piloti?

Nebývalého úspěchu se dostalo nové generaci vozu formule E, když na sociálních ihned po oficiálním uveřejnění vzplanuly doslova nekončící „ovace.“ Jak ale reagovali ti, co do auta v příštím roce usednou?


Minimálně po další tři sezony se budou fanoušci formule potkávat s tímto novým vozem. Přesněji mezi roky 2018 – 2021. Velkou novinkou však je i původ designu, jež komplet spočinul na bedrech Mezinárodní automobilové federace FIA. Vůbec poprvé v historii. Hlavní řídící orgán motorsportu si při své premiéře, soudě dle ohlasů na sociálních sítích, připisuje pořádný úspěch. Na prototyp se totiž linou jen slova chvály.

Ovšem ne každému se musí nutně zamlouvat. Na názor byly dotázáni už i někteří piloti formule E a ne všichni se vyjadřovali příliš vroucně. Nick Heidfeld třeba přiznal, že od vozu očekával daleko více.

„Když budu upřímný, pak si myslím, že s designem mohli zajít ještě dále. Co jsem viděl, tak v některých oblastech vypadá velmi dobře, ale nepřítomnost zadního křídla zabere chvíli zvykání. Nemohu říci, že se mi to moc líbí a samozřejmě to znamená i méně prostoru pro týmové partnery, barvy apod.,“ uvedl Heidfeld.

„Jsem celkovým vzhledem auta nadšen. Myslím, že extra výkon a systém brake-by-wire napomůže pilotům jet více na limit. Bude možné předjíždět více než tomu je v současnosti. Bude to skvělé pro nás i pro fanoušky,“ sdělil naopak pilot týmu DS Virgin Racing Alex Lynn, u něhož velkým osobním tématem je i velký difusor.

Právě v DS se nechali slyšet, že nové auto bude pro piloty zároveň lépe ovladatelné. U současného monopostu totiž spatřují nedostatky zejména v rozložení váhy a tedy i těžiště, které mají být v příštím roce minulostí. Obavy ovšem panují právě ze systému elektronického brzdění brake-by-wire. Podle šéfa DS Performance, Xaviera Mestelana-Pinona, bychom mohli v důsledku toho přijít o pořádný kus podívané.