Mahindra v minulé sezóně vyhrávala závody. Nevěděla ale, jak získat titul

Mahindra Racing ještě v lednu vedla Pohár jezdců i konstruktérů a ani dále nic nenasvědčovalo tomu, že by se stroj na vítězství měl zastavit. Ale stalo se a šéf stáje Dilbal Gill nyní přišel s tezí, že jeho tým „nevěděl, jak titul získat.“


Felix Rosenqvist vyhrál druhý závod v Hong Kongu a později v lednu i v Marrákeši. Pak ale přišly smolné chvíle, kdy talentovaný Švéd odstupoval z vedení v závodě v Mexico City a Římě. V obou případech šlo o selhání techniky.

Podobné strasti se držely i týmového kolegy Nicka Heidfelda, jenž v Punta del Esta dovršil hokejovou hantýrkou „hatrick“ a potřetí v řadě nedokončil závod. Mahindra v důsledku těchto událostí klesla na čtvrté místo mezi konstruktéry.

„Musíme se vrátit do třetí sezóny, kdy jsme zapracovali na konzistentnosti. Jeden z našich pilotů mohl být na pódiu v každém závodě a na tom my teď musíme zapracovat.

Vyhrávat je hezké, ale v tom samém momentě je nutné se dívat na konzistentnost a budovat si pozici v šampionátu po určitou dobu. My jsme věděli, jak vyhrávat závody, ale už jsme nevěděli, jak dohromady poskládat celý šampionát,“ vysvětluje šéf stáje Dilbah Gill.

Mahindra v průběhu letní pauzy mezi sezónami obměnila své složení. Tým opustili oba závodníci – Rosenqvist se vydal do IndyCar a Heidfeld se z vrcholné scény motorsportu pomalu stahuje. O něco stoupl i počet dalších zaměstnanců.

„V minulých měsících jsme značně rozšířili náš tým o nové lidi, takže míra tlaku na celý tým se mírně snížila. Taky jsme tímto krokem získali trochu více času na práci,“ říká Gill s odkazem na největší problém minulé sezóny. Tím podle něho byl vývoj vozu mezi jednotlivými závody.

Čtěte také: VELKÝ ROZHOVOR SE ŠÉFEM TÝMU MAHINDRA RACING O LIDSKÉM PŘÍSTUPU A CESTĚ NA VRCHOL

Kdy se závodí