Le Mans vyměnil za formuli E a rval si za to vlasy. Teď si mezi betonovými zdmi libuje

Čtyři závody trvalo, než André Lotterer přišel na to, jak s elektrickou formulí vlastně zacházet. „Byl to ten nejnáročnější krok, který jsem udělal,“ vysvětloval nedávno. Mezi zdmi si uprostřed velkých měst ale nyní libuje a i výsledky už se dostavily.


Ve 36 letech patří k tomu nejzkušenějšímu, co může současná formule E nabídnout. André Lotterer, coby nováček letošní sezony, má na svém kontě nespočet úspěchů. Mezi ty vůbec nejsvětlejší okamžiky jeho kariéry zcela jistě patří tři vítězství ve věhlasném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.

Opomenout ale nemůžeme ani zkušenosti z formule 1, kde působil zejména jako rezervní a testovací pilot. Stihl nicméně okusit i nefalšovanou závodní atmosféru v roce 2014, když v GP Belgie nahrazoval Kamuje Kobajašiho u stáje tehdejšího Caterhamu. V neposlední řadě jsou tu i úspěchy z japonské Super formule, kde působil patnáct sezon.

Teprve ve čtvrtém závodě formule E, v hlavním městě jihoamerického Chile, jakoby se v novém prostředí rozkoukal. Připsal si první pódiové umístění a chvílemi to vypadalo i na první vítězství.

Čtěte také: V CHILE DOMINOVAL TECHEETAH, KDYŽ VYJEL HISTORICKY PRVNÍ DOUBLE. MIZÉRIE AUDI SE PROHLUBUJE

„Stále teprve zjišťuji, jak mám závodit. Je to hodně odlišná hra tady ve formuli E. Mentálně je to velmi, velmi náročné. Byl jsem hodně rozmazlený (z vozu série LMP1 – pozn. redakce),“ tvrdí vycházející hvězda týmu Techeetah André Lotterer.

Týmu, který je zákaznickým týmem konkurence v podobě Renault e.dams. Ostatně právě tímto vztahem byl při podpisu Lotterer znevýhodněn, neboť jeho zaměstnavatel nedostane patnáct dní předurčených k testovacím účelům. Určeny jsou pouze továrním týmům. Namísto toho Němec před startem sezony strávil tři dny ve voze během příprav ve Valencii a vděčný musel být i za čas, kdy se mohl svézt alespoň na simulátoru.

Jeho nezkušenost s elektrickými vozy se odrazila hned v prvních závodech. Dvakrát ze tří pokusů ePrix nedokončil, zatímco kolega Jean-Éric Vergne vždy atakoval čelo. „Je to ten nejnáročnější krok, který jsem kdy udělal, protože neexistuje nic tomu podobné,“ bědoval tak trochu po úvodním víkendu v Hongkongu.

V Santiagu už ale přišla velká chvíle Lottera. Vyhrál kvalifikační jízdy a probojoval se tak do Super Pole. V něm přišel slibný start a následné vystřízlivění po nárazu do bariéry. Po něm už přišel o šanci na zisk pole position, nicméně o to lačnější po úspěchu vstupoval do samotného závodu. Největší drama nastalo, když se snažil předjet vedoucího Vergne a zezadu do něho narazil. V tu chvíli mohl pohřbít historický okamžik celé formule E, takzvaný double.

„Někteří lidé tvrdí, že tyhle auta nejsou moc rychlá. Ale věřte mi, když se řítíte okolo těchto betonových zdí, cítíte se rychlí jako v Le Mans. Mozek tady pracuje přesčas. Závodění ve městech a mezi zdmi, to je na tomto šampionátu to nejlepší. Nemůžete si dovolit jedinou chybu,“ říká Lotterer, ze kterého konečně spadla deka.

Už za necelých čtrnáct dní je tu pro tým Techeetah další výzva. V Mexiku bude hájit těsný dvoubodový náskok a vedení v šampionátu před dalším překvapením sezony – indickou stájí Mahindra. Bude u toho znovu André Lotterer v hlavní roli?

Čtěte také: KÁHIRA, BEJRÚT NEBO DAUHÁ. TO JSOU MOŽNOSTI KALENDÁŘE DALŠÍ SEZONY FORMULE E