Jak se závodí

Závody eFormule (ePrix) se jezdí netradičně v sobotu, aby se pořadatelé vyhnuli běžným nedělním velkým přesunům národů. Ve skutečnosti jsou do jednoho dne vměstnány všechny jízdy: tréninky, kvalifikace i závod:

1. trénink (45 minut)
2. trénink (30 minut)

Kvalifikace: V první sezoně byli jezdci rozděleni do čtyř skupin po pěti autech. Nejrychlejší pilot získal tři mistrovské body. Pro druhou sezonu byl upraven formát kvalifikace. Pojede se takzvané superpole. Přidá se jedna patnáctiminutovka, ve které se o pole position utká pět aut. Jezdci nadále budou rozděleni do čtyři skupin jako doposud, ale jízdy budou zkráceny na šest minut pro každou skupinu. To je vlastně jen jedno měřené kolo s výkonem 200 kW. Nejrychlejších pět napříč všemi skupinami pak pojede jeden po druhém v superpole. Nejpomalejší pojede jako první. Za pole position se nadále budou udělovat tři mistrovské body.

Závod: startuje se z pevných pozic a jede se přibližně hodinu. Závod se vyznačuje povinným pitstopem pro výměnu aut. Před závodem je oznámen vítěz FanBoost: tři nejlepší z veřejného hlasování fanoušků dostanou pro závod navíc 100 kJ extra výkonu.

Boduje se stejně jako ve formuli 1: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. Vítěz pole position získává 3 body a majitel nejrychlejšího kola závodu další 2.

FABOOST

Lidé budou hlasovat pro svého nejoblíbenějšího pilota. Začátek hlasování nastane 12 dní před závodem, ale tentokrát skončí až šest minut po startu samotného závodu (dříve se vítězové vyhlašovali po kvalifikaci). Jezdci, kteří získali FanBoost, jej mohou využít až ve druhém autě. Hlasovat lze přes Instagram nebo Twitter použitím hashtagu #FanBoost #JménoPilota.

Vítězové FanBoostu mohou použít daný objem energie o velikosti 100 kJ, přičemž podle tempa využití jej mohou rozložit do různých délek využití.

Video představující FanBoost pro třetí sezonu:


Napsat komentář