Formule E je extrémně přitažlivá, míní bývalý závodník F1 Mark Webber

Formule E ve světle elektrifikačního trendu neúnavně nabývá na popularitě. Prakticky neustále registrujeme nové zájemce o účast v šampionátu. Zářným příkladem za všechny budiž Porsche, jež dokonce opouští sérii WEC LMP1, aby své zájmy přesunulo právě sem. Asi nemusíme zdůrazňovat, o jak přelomový krok jde, když se německá automobilka rozhodla opustit nejprestižnější třídu v rámci vytrvalostních vozů.

Ale nejen v očích přímých účastníků, nýbrž i samotných fanoušků roste obliba. Mocně se nad tématem diskutuje na sociálních sítích a velký prostor je formuli E věnován už i ve světových médiích. Své k tomu má co říci i bývalý šampion vytrvalostního šampionátu WEC a dlouholetý účastník formule 1 Mark Webber. Právě jeho jméno je spojeno s automobilkou Porsche, a proto poodhalil důvody tohoto transferu.

„Všechno je to hodně nové a jen odvážný člověk by před dvěma třemi lety řekl, jak se bude formuli E dařit. Ale nyní je docela zřejmé, že je to mimořádně vzrušující místo a to je skutečný důvod, proč už jsou v šampionátu,“ sdělil Webber na konto vstupu Porsche mezi elektrické formule, jež se aktivně zapojí začátkem příští sezóny.

ČTĚTE TAKÉ: CO SE ZMĚNILO, KDO PŘIBYL A KAM NOVĚ NA FORMULI E

„Pro mou generaci nebylo možné vzít motoristické závody do měst. Nyní však jdeme s těmito událostmi za lidmi, protože řada závodních okruhů mladé generaci nevyhovuje, takže pro nás je to skvělá příležitost, jak jim to přinést přímo pod jejich nos.

„Formule E je platformou poukazující na to, co jsme se s 919 naučili (v programu Porsche 919 Hybrid vytrvalostních závodů – pozn. redakce). To, co jsme se naučili, je v dnešním motorsportu vyžadováno a formule E je další krok. Nemůžete se odnaučit to, co děláte o závodních nedělích. Nemluvím teď o profesionální stránce pilota, ale o té technické z pohledu týmu. K tomu máte všechny tyhle obrovské příležitosti k učení.“

Webber si již také okusil, jaké je to usednout za volant formule E při loňských předsezonních testech. Od této doby udržuje kontakt s pilotem týmu Jaguar Panasonic Racing Mitchem Evansem. Image šampionátu proto dle jeho úsudku i nadále poroste, a to ve více rovinách.

„Myslím, že vozy formule E jsou z pohledu pilotů velmi náročné na zvládnutí, takže to rozhraní je náročné. V současné době navíc nejsou nejrychlejší, ale to všichni víme. Bude pozitivní mít jen jedno auto na řidiče a větší množství energie. Všichni se na to těší a díky tomu se to bude lépe předkládat fanouškům a budoucím zájemcům o elektrické vozy.“