Ferrari bez spalovacího motoru uvnitř? Přes mou mrtvolu

Ferrari se nebude inspirovat Teslou, zavrhlo totiž vývoj elektrických nebo autonomních aut. Automobilový průmysl jde přitom obecně s dobou. Vozy s hybridním nebo čitě elektrickým pohonem mají na trhu své místo a jejich popularita roste. Průkopníkem v oblasti aut na elektrický pohon je rozhodně Tesla. Její cíle přišly tradičním automobilkám směšné, ale Tesla postupně dokazuje pravý opak. Nedávno úspěšně představila svůj nový Model 3 a čísla jsou neuvěřitelná. Počet předobjednávek překročil hranici 300 tisíc a na rezervačních poplatcích automobilka vydělala 330 milionů dolarů.

Zdá se, že Tesla našla mezeru na trhu, kterou dokázala vhodně vyplnit. Její popularita stále roste a není se čemu divit. Je neuvěřitelné, jak Tesla Model X obstál v porovnání s populárním Ferrari F430. SUV na elektrický pohon se může pochlubit zrychlením z nuly na sto za 3,2 sekundy a proti ferrari ve třech krátkých sprintech dokonce pokaždé vyhrálo.

Je to varování pro Ferrari? Italové by mohli ustoupit z tradice a jít s dobou. Rychlost Ferrari rozhodně nemůžeme podceňovat. Wow efekt snad každého modelu je naprosto oprávněný, ale co by se teprve stalo, kdyby přišlo na trh elektrické ferrari? Ano, možná elektrický pohon je skutečně v rozporu s DNA Ferrari, ale BMW nebo zmiňovaná Tesla už pochopily požadavky svých zákazníků a podřídily se požadavkům doby.

Vliv elektroniky v autech stále více stoupá, přesto šéf Ferrari Sergio Marchionne potvrdil, že vozy této značky bez spalovacího motoru nikdy neuvidíme. To samé platí pro robotická auta. “To byste mě museli nejdříve zastřelit. Značka Ferrari je zásadně o řízení,” komentoval šéf automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku. Velkou překážkou je nesporně zvuk motorů. Když se vypne rádio v autě s elektromotorem, nastane ticho. Na druhé straně stojí úchvatný zvuk spalovacího motoru Ferrari. Marchionne měl možnost vyzkoušet elektrické auto od Tesly a srovnal ho s Ferrari. Jeho verdikt byl jasný: “To není jako Ferrari!”

Italská automobilka není jedinou, která zastává konzervativní přístup. Přidává se i další gigant – Porsche. To je sice vstřícnější k elektrickým pohonům, ale odmítá vývoj autonomních vozů. Šéf Porsche Oliver Blume řekl, že nikdo si nekoupí jejich auto, které by bylo řízeno počítačem. “iPhone patří do kapsy, a ne na silnice,” komentoval Blume.

Tesla motivovala řadu známých automobilek, jako například BMW nebo Ford, které berou nové technologie o něco vážněji. Možná, že je pravý čas na to, aby se přidaly i další. Snadno by se mohlo stát, že ignorance moderních technologií se automobilkám krutě nevyplatí. Stačí si vzpomenout na to, jak na vývoj chytrých mobilních telefonů reagovala sobecká Nokia.