DS se stane továrním týmem formule E. Společnost už testuje vlastní pohon

Odnož DS francouzského koncernu PSA se v páté sezoně stane novým továrním týmem formule E. Za tímto účelem společnost spustila testy vlastního pohonu.

Ačkoli zanedlouho odstartuje teprve čtvrtá sezona formule E, mluví se v kuloárech především o té páté. Důvodem je nesčetný zájem nových automobilek, partnerů týmů, ale i nasazení nových rámcových pravidel a podobně i představení „experimentálního“ závodního formátu. A ve stínu těchto okolností se pozvolna objevují detailnější informace.

Ta poslední se týká prémiové větve DS koncernu PSA. Již delší dobu se mluví o kroku této společnosti, jež se má oficiálně stát továrním týmem a zároveň přejít od Virgin Racing k týmu Techeetah. Detaily partnerství jsou zatím ve fázi jednání. Naopak v této souvislosti DS Automobiles již zahájilo testování provizorního řešení pohonného ústrojí.

„Je pravdou, že jsme nedávno provedli test nového hnacího ústrojí,“ přiblížil v jednom z rozhovorů ředitel DS Performance Xavier Mestelan-Pinon. „Jde o prozatímní řešení pohonného ústrojí a určitě ne poslední, které bude uvedeno v páté sezoně. Test jsme provedli, abychom si ověřili některá designová řešení na kterých pracujeme. Když pracujete na efektivitě hnacího ústrojí, můžete provést spoustu testů, takže tento čas využíváme k těmto účelům.“

Čtěte také: Za měsíc startuje nový šampionát Electric GT. Doprovázet jej budou motokáry

Nová generace elektrické formule už postupně, spolu s tím, jak jsou oznamováni noví dodavatelé komponent, doznává reálných obrysů. Informace s přesnými specifikacemi proto mohou být sdělovány i automobilkám. Ty tak následně mohou sestavovat speciální týmy pro vývoj.

„Už máme nějaké informace o nových autech, takže můžeme začít se specifikacemi pro pátou sezonu. Spark však stále pracuje na finální podobě auta, i kvůli nasazení Halo systému. Pokud jde o baterii, tak tam už máme informace, které potřebujeme. Momentálně nás nic nezdržuje, máme vše, co potřebujeme k přípravě na pátou sezonu a k vypuštění auta na trať,“ sdělil Mestelan-Pinon.

DS stejně jako dalších devět továrních týmů, včetně BMW a Audi, odhadem dostane model vozu druhé generace k dispozici koncem února. Na něm posléze budou moci provádět testy až po dobu patnácti dní. DS na tento moment chce po dohodě zareagovat stažením některých inženýrů ze současného společenství s Virgin Racing.