Podobně jako v sobotu se hlavní pozornost upírala především na dvojici Sébastien Buemi a Lucas di Grassi. Tentokrát se ale oba nacházeli v obráceném gardu, tedy di Grassi byl tím, kdo hájil své postavení v čele šampionátu. Nedělní kvalifikace nicméně byla o jiném muži, a to konkrétně Felixi Rosenqvistovi z týmu Mahindra. Právě jemu připadly tři extra body za zisk pole position. O to pikantnější souboj svedl se Samem Birdem z DS Virgin, jež nakonec skončil druhý, neboť právě tito dva jezdci spolu bojovali o konečné třetí místo v poháru jezdců.
Postupující pětka do závěrečné super pole vzešla ze skupin číslo dva a čtyři. Velmi zklamaný byl proto Sébastien Buemi, jemuž byla nalosována první skupina. Nepovedeným výkonem se proto odsoudil ke startu až z čtrnácté pozice. Taková situace pochopitelně nahrávala di Grassimu. Po kvalifikaci se už ve vzduchu vznášelo pouhých 25 bodů za vítězství, a to s ohledem na jeho náskok 18 bodů a páté místo pro start závodu, byla zkrátka komfortní situace.
Třetím nejrychlejším v kvalifikaci byl Jean-Éric Vergne, za něhož se na startu zařadil Nick Heidfeld s druhým vozem týmu Mahindra.
Výsledková listina 2. kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo / ztráta |
---|---|---|---|
1. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | 1:22,344 s |
2. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 0,215 s |
3. | J. Vergne | TECHEETAH | + 0,425 s |
4. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 0,679 s |
*5. | L. Di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | + 1,213 |
6. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:22,694 s |
7. | N. Prost | Renault e.dams | 1:22,721 s |
8. | T. Dillmann | Venturi Formula E | 1:22,822 s |
9. | N. Piquet | NextEV NIO | 1:22,972 s |
10. | S. Sarrazin | TECHEETAH | 1:23,057 s |
11. | J. D‘Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | 1:23,058 s |
12. | J. M. López | DS Virgin Racing | 1:23,313 s |
13. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | 1:23,327 s |
14. | S. Buemi | Renault e.dams | 1:23,372 s |
15. | A. Da Costa | Andretti Formula E | 1:23,635 s |
16. | R. Frijns | Andretti Formula E | 1:23,655 s |
17. | O. Turvey | NextEV NIO | 1:23,709 s |
18. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:23,755 s |
19. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:23,811 s |
20. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | 1:24,024 s |
* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole
Sestřih 2. dne ePrix Montréalu
Sébastien Buemi se nutně potřeboval dostat pódium a zároveň musel doufat, že di Grassiho postihnou problémy. V takovém případě by byl korunován jako šampion. Jenomže dělo se právě naopak. Kontakt s Antoniem Felixem da Costou, který se pro změnu snažil vyhnout v první zatáčce závod vozu TECHEETAH Stephana Sarrazina, znamenal poškození jeho renaultu. Z vozu mu poté plandal kryt zadního kola, za což dostal od maršálů pokyn k odstranění problémů u svých mechaniků. Ještě před tím, než k nim ale skutečně stihl zajet, mu kryt upadl, načež následovala penalizace průjezd boxy a v důsledku toho se Buemi propadl na poslední místo. Švýcar se stihl propracovat zpět na jedenácté místo, ale všechny úvahy o titulu byly pryč.
Na čele startovního pole se pohybovala velmi silná trojice jezdců Felix Rosenqvist, Jean-Éric Vergne a Sam Bird. Vergne ve druhém voze TECHEETAH byl schopen si oproti konkurentů lépe rozložit energii, což se mu později hodilo při výměně vozů. Do boxů proto zamířil o kolo později. I když se na trať vrátil s šestisekundovým mankem na vedoucího Rosenqvista, tak vlivem většího zůstatku energie tuto ztrátu dokázal stahovat. Švéd závodící pro tým Mahindra Racing ale spíš v zrcátkách sledoval Sama Birda, který jej přímo ohrožoval v boji o konečné třetí místo v šampionátu. To Vergnovi umožnilo jej snáze překonat. Francouzský pilot tak mohl slavit první vítězství ve Formuli E.
Velmi oslnivým výkonem se prezentoval José-María López, druhý jezdec DS Virgin Racing, který po startu z jedenáctého místa neměl na široké trati v Montréalu problémy s předjížděním. Po Birdově chybě tak nakonec převzal třetí místo v závodě a na hrdinu minulé ePrix New Yorku zbylo až čtvrté místo. Oba povětšinu času ještě bojovali s Nickem Heidfeldem, jež poslední ePrix sezóny dokončil jako pátý. Za nimi už se pohybovali jezdci ABT Schaeffler Audi Sport, přičemž po výměně vozu di Grassi pomýšlel už jen titul, a tak neměl v závěrečné fázi závodu problém před sebe pustit týmového kolegu Daniela Abta. Sedmé místo a přísun šesti bodů Brazilcovi bohatě stačilo k tomu, aby mohl slavit premiérové vítězství v šampionátu. V poháru konstruktérů pak zůstal Renault e.dams před Audi.
Výsledková listina 2. ePrix New Yorku
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol / ztráta |
---|---|---|---|
1. | J. Vergne | TECHEETAH | 37 |
2. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | + 0,869 s |
3. | J. López | DS Virgin Racing | + 4,468 s |
4. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 7,114 s |
5. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 21,933 s |
6. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | + 24,444 s |
7. | L. di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | + 24,855 s |
8. | S. Sarrazin | TECHEETAH | + 15,836 s |
9. | J. D’Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 28,282 s |
10. | T. Dillmann | Venturi Formula E | + 28,591 s |
11. | S. Buemi | Renault e.dams | + 35,171 s |
12. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 36,548 s |
13. | R. Frijns | Andretti Formula E | + 36,826 s |
14. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | + 36,972 s |
15. | A. da Costa | Andretti Formula E | + 39,720 s |
16. | N. Piquet | NextEV NIO | + 46,751 s |
17. | O. Turvey | NextEV NIO | 49,116 s |
18. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:33,530 s |
19. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 3 kola |
20. | N. Prost | Renault e.dams | nedokončil |