O uplynulém víkendu bylo na poli motorsportu zase pořádně rušno. Na jihu v Perském zálivu, v království Bahrajnském, se pozornost upírala zejména na pilota formule 1 Fernanda Alonsa. Ten protentokrát oblékl kombinézu Toyoty a usedl do vozu LMP1 při příležitosti posledního závodu sezony šampionátu WEC, čímž se zároveň potvrdily zvěsti o jeho nasazení do slavného 24 hodin Le Mans.
O několik tisíc kilometrů dále, v jihočínském Macau, se zase konal již tradiční Světový pohár FIA GT. Už samotná kvalifikace byla pěkně peprnou záležitostí. To když hned v úvodním kole došlo k ukončení závodu kvůli hromadné nehodě čtrnácti vozů startovního pole z celkových devatenácti. Hodně se však bude povídat i o závodě F3, kde zase v závěrečných metrech posledního kola havarovali hned oba jezdci přetahující se o vítězství. To nakonec spadlo do klína juniorskému členovi Red Bullu Danielu Ticktumovi. A aby toho nebylo málo, v noci z neděle na pondělí se na ovál v americkém Homesteadu vydaly vozy NASCAR.
Piloty seriálu #FormulaE účastnící se #GTWorldCup v #Macau, zdá se, čaká hodně práce. Tohle je výsledek kvalifikace předčasně ukončené v prvním kole. pic.twitter.com/2Vi2Se7W8q
— eFormule (@e_formule) November 18, 2017
Důvod, proč se o tom všem dočítáte právě zde, je převelice jednoduchý. Výše zmíněných závodů, s výjimkou posledně dvou jmenovaných, se účastnili i jezdci šampionátu formule E. Nutno podotknout, že lepší reklamu elektrickým formulím už asi udělat nemohli. Ale pěkně popořádku.
Do akce šlo hned 15 pilotů z 20 na seznamu zanedlouho se rozbíhající sezony a v závěru byli vidět hodně vysoko. Stupně vítězů Světového poháru FIA GT dokonce obsadili jen piloti formule E, když vyhrál Edoardo Mortara před Robinem Frijnsem a Marem Engelem. To vše navíc v nicotném rozestupu první trojice, který činil pouhých 1,3 sekundy. Pro Mortaru to zároveň bylo již čtvrté zdejší prvenství v „GTéčkách“ a šesté celkově. Závodu se ještě účastnili Lucas di Grassi (nedojel), Felix Rosenqvist a Tom Blomqvist (neodstartovali z důvodu poškození vozu v kvalifikaci).
Dokonce o tři muže více mělo zastoupení formule E v Bahrajnu, kde se konal poslední podnik letošního šampionátu WEC. Nejprestižnější kategorii LMP1 ovládla posádka týmu Toyoty v níž se prezentoval i Sébastien Buemi. Na stupně vítězů jej doprovodila dvojice letošních nováčků v FE André Lotterer a Neel Jani zastupující tým Porsche, kteří obsadili třetí místo.
ČTĚTE TAKÉ: HROMADNÝ ÚPRK AUTOMOBILEK DO FORMULE E! JAK SI TO VYSVĚTLIT?
Za nimi však o moc nezaostali ani další, nám neznámá, jména. Čtvrtí do cíle dorazili Kobajaši, López a Conway. První pozice v LMP2 patří mimo jiné dvojici Senna, Prost a třetí Piquetovi mladšímu. Do LMP2 pak nastoupili ještě Jean-Éric Vergne a Loic Duval. Vítězstvím v poslední kategorii LMGTE PRO výčet pilotů formule E uzavřel Sam Bird, jenž po dojezdu do cíle závodu navíc požádal svou přítelkyni o ruku.
Slova Alejandra Agaga, zakladatele a ředitele šampionátu formule E, o vyrovnanosti a prestižnosti letošního startovního pole tedy asi nemohla být trefnější. Z tohoto úhlu pohledu bude začátek sezony v Hongkongu hodně pikantní záležitost, z které koneckonců může těžit i fanoušek.
Mega job @BSenna! Mega job!
Sensational LMP2 sees #31 @RebellionRacing take thrilling last gasp title in tese final after @BSenna beats @ollyjarvis by just 10.6 secs despite losing power steering in last hour to confirm title! Congratulations!#6hBahrain #WEC pic.twitter.com/6Yt23p5JiS
— FIA WEC (@FIAWEC) November 18, 2017