Co se změnilo, kdo přibyl a kam nově na formuli E

Svět formule E se rozvíjí přinejmenším tak rychle, jako svět okolo ní. Ba možná rychleji. Jen za tři léta od svého premiérového ročníku prošlo šampionátem mnoho tváří, mnoho týmů, pořádajících destinací a o samotných změnách pravidel a vozů ani nemluvě. A to se teprve na řadu chystá pátá sezona, která bude v tomto ohledu zcela výjimečná. Ta čtvrtá startuje již za necelý měsíc a na ni jsou přichystány některé novinky. Zde jsou ty pro diváka nejdůležitější.

Nové postavy

„Formule E se stává destinací jedněch z nejlepších jezdců na světě,“ myslí si zakladatel a současný výkonný ředitel šampionátu Alejandro Agag. A ve stínu těchto slov si sem nově cestu našli závodníci vytrvalostních závodů, DTM nebo Indy Car.

André Lotterer
Asi netřeba dlouze představovat. Dle nás největší jméno mezi nově příchozími. Nejlépe jej vystihují jeho úspěchy ve vytrvalostních závodech, zejména pak v čtyřiadvacetihodinovce LeMans, kde hned dokonce třikrát slavil vítězství. Ve formuli E se připojuje k týmu Techeetach po bok zkušeného Jeana-Érica Vergne.

Neel Jani
Rovněž Jani přechází z vytrvalostních závodů do týmu Dragon Racing. Ve startovním poli se tak budou pohybovat v podstatě tři Švýcaři (o tom až dále), kteří si to o pozici národní jedničky rozdají na domácí půdě v Curychu.

Luca Filippi
Bývalý pilot IndyCar a tedy formulové závody mu rozhodně nejsou nikterak cizí. Za svou kariéru prošel šampionáty Formule Renault, později Formule 3000 a GP2. Do minulého roku byl účastníkem IndyCar, načež své tamní působení ukončil na základě angažmá v týmu NextevNIO.

Edoardo Mortara
Po Janim a Sébastienu Buemim, je třetím zmiňovaným do party švýcarských pilotů. Ovšem tady pozor. Mortara bude závodit pod italským občanstvím. Narozen je však v Ženevě a navíc má ještě francouzský pas. Prvně o sobě dal vědět ve Formuli Renault v roce 2006, ovšem od roku 2011 se trvale usadil v šampionátu DTM. Až nyní jej zlákal tým Venturi.

Tom Blomqvist
V důsledku jeho letošní účasti bude Velká Británie ve formuli E nejhojněji zastoupeným národem. Zároveň je Blomqvist ve 23 letech nejmladším z výčtu nováčků. Jeho otcem je Stig Blomqvist. Tom prošel seriály Formule Renault, DTM nebo naposledy sérií GT. Ve formuli E se připojuje k týmu Andretti.

Nové destinace
Kalendář sezony 2017/18 čítá čtrnáct závodů, ale jen jedenáct měst a pět kontinentů bude formuli E hostit. Curych, Santiago de Chile, Řím a Sao Paulo jsou těmi, kde se letos pojede poprvé.

Více výkonu
Ve čtvrté sezoně auta o něco málo zrychlí v důsledku navýšení výkonu o 10 kW (ze 170 na 180) v závodním režimu. To tedy zároveň znamená, že se budou závody i o něco prodlužovat.

Čtěte také: Panují obavy o nezaujatý vývoj nové generace vozů formule E