BMW hlásí velkou posilu pro formuli E. Dokonce větší než je samotná automobilka

Má zkušenosti z prostředí F1, ale i s technologiemi hybridních a elektrických aut. Co do počtu zaměstnanců převyšuje automobilku BMW o více jak 30 tisíc. Nicméně takového partnera německá automobilka získala pro své působení ve formuli E.


Ačkoli nebylo zatím oficiálně nic potvrzeno, kuloáry se nese zpráva o novém partnerství BMW s technologickým lídrem v oblasti automotive. Pro svůj projekt ve formuli E se prý automobilka spřáhla s nadnárodním koncernem, společností Magna International.

Automobilka tak zahajuje spolupráci na základě dobrých vztahů s dceřinou Magna Steyr se základnou v rakouském Grazu, se kterou BMW vyrábí modelovou řadu 5. Detaily spolupráce zatím šéf divize motorsportu BMW Jens Marquart neprozradil, nicméně nevyvrátil účast na projektu dalších stran.

„V této chvíli je naším cílem hardware. S ním už jsme nyní u nás v BMW interně hotovi, což pro nás bylo velmi důležité, takže teď máme vlastní elektromotor a měnič. Pochopitelně se na tom podílí různí dodavatelé a partneři, protože se společně snažíme vyvinout nejlepší možný balík, ale konečný produkt je balík BMW,“ uvedl Marquart při návštěvě berlínské ePrix.

Čtětě také: VLÁDA UŽ JEDNALA S BMW OHLEDNĚ TESTOVACÍHO CENTRA AUTONOMNÍHO ŘÍZENÍ NA SOKOLOVSKU

Samotná společnost Magna disponuje zkušenostmi s hybridními a elektrickými vozy, přičemž na výrobě BMW 5 se podílí od roku 2017. Své zastoupení firma na některý ze závodů formule E již několikrát vyslala, a to včetně viceprezidenta Ruperta Buchsteinera.

Toto jméno je ve světě motorsportu obzvláště zajímavým, neboť Buchsteiner mezi lety 1991 až 1999 spolupracoval s Helmutem Markem, současným odborným poradcem stáje Red Bull v F1, ve stejnojmenném týmu RSM Marko 3000. Později se nakrátko přesunul do Minardi, odkud jeho cesta vedla do Ferrari.

V tomto kontextu se předpokládá, že Buchsteiner, potažmo společnost Magna, bude mít velký podíl při konstrukci monopostu BMW iFE.18. Bez zajímavosti není ani fakt, že Magna Steyr již smlouvu s jednou ze současných automobilek na startovním roštu formule E má. Pro Jaguar Land Rover totiž vyrábí modely I-Pace a E-Pace.

Už i BMW a NIO otestovaly druhou generaci monopostů formule E