Audi v Mexiku prolomilo čekání na vítězství, radoval se z něho Abt. Mahindra ve velkých potížích

Čekání skončilo. Tovární tým Audi po velkých nesnázích v této sezoně utnul sérii špatných výsledků a připisuje si zásluhou Daniela Abta první vítězství. Na bodech dokončil i Lucas di Grassi. Druhý skončil překvapivě Oliver Turvey z týmu NIO a třetí Sébastien Buemi na renaultu. Vítěz kvalifikace, Felix Rosenqvist, po problémech se svou Mahindrou neuspěl.


Zatímco tréninky na ePrix Mekika si nejrychlejšími časy podmanil Lucas di Grassi, na odpolední kvalifikaci se nejlépe připravil Felix Rosenqvist. Na nejrychlejší čas Sébastiena Buemiho ze skupinové fáze sice nestačil o pouhých osm tisícin sekundy, nicméně v Super pole se naopak jako jediný z pětice jezdců dokázal zlepšit. Pro Švéda to znamenalo zisk druhé pole position v této sezoně, čímž zároveň ukrojil další dva body na lídra šampionátu Jeana-Érika Vergne.

Asi největší úspěch v kvalifikaci zaznamenal tým Andretti společně s továrnou BMW. Do závěrečné Super pole se totiž probojoval jejich jezdec Antonio Felix da Costa. A nejen to. K údivu všech si tento portugalský závodník dokázal vyjet druhé místo na startu. Bohužel pro něho, jeho časy z této části kvalifikace mu byly anulovány kvůli porušení pravidel při vážení vozu. Klesl tak na čtvrté místo.

Ve druhém tréninku měl velkou havárii Alex Lynn z týmu DS Virgin. Jeho vůz ovšem patřil v kvalifikaci k nejrychlejším. Už před jejím startem ale bylo jasné, že si Brit odnese penalizaci pokles 10 míst na startu za nedovolené výměny komponentů vozu. Na druhé místo na startu tak po těchto patáliích poskočil Oliver Turvey a stáj NIO. Za ním se pak seřadili Sébastien Buemi, da Costa a Daniel Abt ve voze Audi.

Výsledková listina kvalifikace 

A velká překvapení to byla i v samotném závodě. Nakonec jej ve vítězné salvy dokázal proměnit až pátý muž na startu, Daniel Abt, který tak ukončil dlouhotrvající mizérii továrního týmu Audi. Německá automobilka oslavuje první velké vítězství v šampionátu. Abt vytěžil z dobře zvládnutého pit stopu, když tímto manévrem vyřadil z boje o vítězství druhého Olivera Turveyho, na něhož během výměny vozu najel šest sekund.

Brita tím odsoudil k nelítostnému souboji o druhé místo s Buemim, který na něho zejména v posledních chvílích závodu zle dotíral. Turvey ale nakonec odolal a oslav na pódiu pro tři nejlepší si mohl poprvé v kariéře ve formuli E vychutnat i on.

Těchto výsledků by ovšem dost možná nebylo, nebýt smolného dne Mahindry. Nejlépe na startu postavený Rosenqvist se vinou technických problémů už v patnáctém kole propadl z vedoucí pozice až na samotný chvost pole a o chvíli později byl nucen ze závodu odstoupit. Pochopitelně u týmu Mahindra zavládlo zklamání. Tragédie indické stáje se nicméně o pár kol později ještě prohloubila, když z podobných důvodů odstoupil i druhý pilot Nick Heidfeld.

Konečné čtvrté a páté místo bral Nelson Piquet mladší, respektive Jean-Éric Vergne. Druhý jmenovaný v důsledku výpadku Mahindry a tomuto výsledku navýšil náskok na čele šampionátu na dvanáct bodů. Bodové umístění nakonec bral i tým Venturi zásluhou Edoarda Mortary za osmou příčku. Z posledního místa se za něho, na devátou pozici, vyškrábal Lucas di Grassi, a to i po kolizi s Lópezem ve voze Dragon Racing. Brazilec si připisaů první body letos.

Výsledková listina ePrix Mexika