Pořádně hořkou pilulku musel v neděli spolknout celý tým Audi Sport Abt Schaeffler. Druhou ePrix Hongkongu vyhrál díky událostem v předposledním kole. Vítězný Daniel Abt ale slavit pětadvacáté narozeniny nemohl. Jury jej totiž po závodě diskvalifikovala. Vítězství si tedy odváží Felix Rosenqvist před Edoardem Mortarou a Mitchem Evansem.
Kvalifikace
Do kvalifikace na nedělní ePrix už tentokrát jezdci nastupovali ve skupinách podle pořadí v šampionátu. V té si zisk čtvrté pole position ve své krátké kariéře ve formuli E zajistil Švéd Felix Rosenqvist. Svou agresivní jízdou dokázal stlačit hodnotu času v Super pole nejníže ze všech, na hodnotu 1:02,836. „Jsem překvapený a šťastný, protože to nebylo úplně nejčistěji zajeté kolo v mém podání,“ uvedl Rosenqvist.
Nejrychlejší kolo kvalifikace si ale připsal jiný muž. Mitch Evans, který se tímto pokusem s přehledem probojoval mezi postupovou pětku. Jeho kolo ve vyřazovací fázi mělo hodnotu 1:02,577, což byl do té doby nejrychlejší čas, jaký kdo v Hongkongu zajel. V Super pole už ale tak rychlý nebyl. Na Rosenqvista nicméně ztratil nejméně ze zbytku a na startu se tak spolu s ním postavil do první řady.
Velmi kvalitními výkony se o tomto víkendu prezentoval i Edoardo Mortara, nováček v barvách týmu Venturi. Ten dokázal navázat na výsledek sobotní ePrix a v kvalifikaci obsadil třetí příčku. Pouhé dvě tisíciny sekundy činil jeho náskok na vítěze úvodního závodu Sama Birda. Brit v důsledku penalizace za sobotní incident v boxech poklesl o deset míst a zařadil se tak až na čtrnácté místo.
Jeho pozici proto zaujal Daniel Abt, za jehož záď postavil svůj vůz Alex Lynn. Ve světle sobotního výsledku, se v dobré formě ukazoval i Antonio Felix da Costa. Kvalifikoval se jako sedmý. Vítěz včerejší kvalifikace, Jean-Éric Vergne, to dotáhl „pouze“ na osmé místo. Naopak dalšími nepřesvědčivými výkony neoslnili úřadující šampion Lucas di Grassi i jeho největší vyzyvatel Sébastien Buemi. Pilot týmu Renault e.dams po kontaktu s bariérou do závodu startoval jako poslední.
Výsledková listina kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo / ztráta |
---|---|---|---|
1. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | 1:02,836 s |
2. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 0,054 s |
3. | E. Mortara | Venturi Formula E | + 0,272 s |
**4. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 0,273 s |
*5. | D. Abt | Audi Sport ABT Schaeffler | + 0,879 s |
6. | A. Lynn | DS Virgin Racing | 1:02,929 s |
7. | A. Da Costa | MS&AD Andretti Formula E | 1:02,979 s |
8. | J. Vergne | TECHEETAH | 1:02,982 s |
9. | O. Turvey | NIO Formula E Team | 1:03,092 s |
10. | L. Filippi | NIO Formula E Team | 1:03,210 s |
11. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | 1:03,276 s |
12. | N. Piquet | Panasonic Jaguar Racing | 1:03,310 s |
13. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:03,346 s |
14. | N. Prost | Renault e.dams | 1:03,418 s |
15. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:03,446 s |
16. | K. Kobajaši | MS&AD Andretti Formula E | 1:03,473 s |
17. | A. Lotterer | TECHEETAH | 1:03,845 s |
18. | J. D‘Ambrosio | Dragon Racing | 1:03,849 s |
19. | N. Jani | Dragon Racing | 1:04,612 s |
20. | S. Buemi | Renault e.dams | 1:05,346 s |
* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole
** Sam Bird pokles o deset míst
Závod
Ani nedělní ePrix nebyla o nic méně zajímavější a dramatická nežli ta sobotní. Vítězství v den pětadvacátých narozenin nakonec spadlo do klína Danielu Abtovi. To když prakticky celý závod na čele odjel Edoardo Mortara, ale pouhá 3 kola před cílem neustál přetáčivý smyk ve druhé zatáčce okruhu. Jeho luxusní náskok na čele stačil alespoň na korekci v podobě třetího místa. Před něho se totiž prosmýkl ještě Felix Rosenqvist.
Jenže po závodě ještě přišla daleko větší dramata a nečekané zprávy. Vůz Daniela Abta byl shledán nevyhovujícím v oblasti technických pravidel ohledně správného kódového označení na měniči a jednotkách MGU a německý závodník byl dodatečně diskvalifikován. Celá kauza bude mít po odvolání týmu Audi dohru u Mezinárodního odvolacího soudu FIA.
Heartbroken 💔 I‘m struggling to find words for this. All I know is that I did my best to make you proud. We intend to appeal the decision. Sending love to all of you…. #AllTheWayABT pic.twitter.com/Dg0HJcYuFC
— Daniel Abt (@Daniel_Abt) December 3, 2017
Namísto toho tedy mohl slavit Rosenqvist, který se blýskl prakticky bezchybným výkonem. Jediná chyba přišla po startu závodu za safety carem, kdy se v první zatáčce dostal do hodin a propadl se až na jedenácté místo. Ve světle tohoto momentu šel do vedení zmiňovaný Mortara. Byl přitom schopný navyšovat svůj náskok a při výměně vozu měl k dispozici již tři a půl sekundy na druhého Abta.
Velmi nadějně rozjetý závod měl i Mitch Evans, třetí muž po kvalifikaci. Jenomže jeho výkon srazila chyba v boxech, za což zaplatil pozicí na úkor Rosenqvista. I tak ale Evans čtvrtým místem vyrovnal své maximum v dosavadním působení ve formuli E. Asi nejsledovanější byla dvojice jedoucí za ním, Jean-Éric Vergne a Sam Bird. Francouz tentokrát dokázal odolat tlaku Birda a svou snahu dotáhl výsledným pátým místem.
Smůlu si pro tento víkend vybrali hoši u týmu Audi a Renaultu. Lucas di Grassi zůstal v jednu chvíli stát na trati, propadl se na chvost pole a nadějím na bodové umístění byl konec. Závod dokončil až jako patnáctý. O něco lépe, i když stále mimo body, zůstal i Sébastien Buemi. Jeho progres v průběhu ePrix stačil pouze na příčku pod poslední bodovanou pozici.
Výsledková listina nedělní ePrix Hongkongu:
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol / ztráta |
---|---|---|---|
1. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | 45 kol |
2. | E. Mortara | Venturi Formula E | + 7,031 s |
3. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 10,619 s |
4. | J. Vergne | TECHEETAH | + 12,593 s |
*5. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 12,879 s |
6. | O. Turvey | NIO Formula E Team | + 14,199 s |
7. | M. Engel | Venturi Formula E | + 15,676 s |
8. | N. Prost | Renault e.dams | + 18,905 s |
9. | A. Lynn | DS Virgin Racing | + 19,025 s |
10. | S. Buemi | Renault e.dams | + 22,139 s |
11. | A. Da Costa | MS&AD Andretti Formula E | + 23,359 s |
12. | N. Piquet | Panasonic Jaguar Racing | + 27,904 s |
13. | A. Lotterer | TECHEETAH | + 28,591 s |
14. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | + 39,137 s |
15. | J. D‘Ambrosio | Dragon Racing | + 55,189 s |
16. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 1 kolo |
17. | K. Kobajaši | MS&AD Andretti Formula E | + 1 kolo |
18. | N. Jani | Dragon Racing | + 1 kolo |
19. | D. Abt | Audi Sport ABT Schaeffler | DNF |
20. | L. Filippi | NIO Formula E Team | DNF |