Švédská firma Cake představila nový elektrocykl. Váží neuvěřitelných 70 kilogramů

Bez výfuku, vůně spáleného benzínu i uchu lahodícího řevu. Svět na dvou kolech se podobně jako automobilový průmysl pomalu uchyluje k elektřině. Svou příležitost vycítila i švédská společnost Cake. Vyrobila minimalistickou motorku v ultralehkém provedení.


O tom, že se s elektrickými motocykly (zatím víceméně jen v psané formě) v poslední době roztrhl pytel, o tom snad není nutnou dlouze diskutovat. Stačí vzpomenout na nedávnou zprávu z továrny legendární značky Harley-Davidson, která plánuje v důsledku stagnujících prodejů zaprodat elektřině i svou původní image.

Jenomže tohle je zcela jiný příběh. Švédská firma Cake založená Stefanem Yttebornem ve Stockholmu má jiné plány. Už její logo naznačuje, že své „dorty“ bude zdobit pomyslnou třešničkou. A ono skutečně. První model Kalk je velmi minimalistického designu, což konstruktérům umožnilo použít velmi lehké materiály. Mašinka tak váží pouhých 70 kilogramů i s baterií. S 15 kW výkonu a 42 Nm točivého momentu tak tuhle křehotinku lehce postavíte na zadní. Maximální rychlosti dosáhne už při 80 km/h.

Úsměv na tváři vám vykouzlí především na poli za domem a zcela určitě vytřete zrak i všem kolemjdoucím ve městě. Tedy, uvažovat v současnosti lze jen první variantu, neboť  model Kalk prozatím nemá homologaci do běžného provozu. Ono ani samotný dojezd 80 kilometrů na žádné dlouhé cestování není. Uváží-li se ale fakt, že jde o prvotinu, pak je zde zcela jistě potenciál pro posouvání i těchto hranic.

I to se koneckonců podepsalo pod posledním měřítkem, jímž je samotná cena tohoto originální kousku. Veškeré komponenty si firma Cake vyvíjela sama v malé hale prakticky na koleni. Nicméně své výrobky chce opatřit nejen puncem originality, nýbrž i kvality. Proto cenovka nyní ukazuje hodnotu 350 tisíc korun. Zda se na konkurenčním trhu zavedených značek uchytí, to ukáže čas.

Na celý prospekt se můžete podívat na oficiálních stránkách společnosti Cake. 

Čtěte také: ROBORACE ZAHAJUJE SYNERGII S YAMAHOU, NA VÝVOJI AUTONOMNÍCH SYSTÉMŮ PRACUJE I VALENTINO ROSSI