Statistiky formule E: Ve sledovanosti se vyrovná IndyCar

Číselné zhodnocení předcházejícího ročníku formule E přinesl renomovaný magazín Forbes. Zaměřil se přitom na znovu rekordní úspěchy ve sledovanosti série. Nové statistiky ukazují na rovný boj s IndyCar, nebo že nejsledovanějším závodem byla ePrix Říma.


Ross Brawn, šéf formule 1, v minulých dnech ve svých komentářích poukázal na nerovnost velikosti „jeho“ série a formule E. Jako by tak reagoval i na článek amerického byznys magazínu Forbes, který si všímá vzrůstající popularity elektrického šampionátu a číselně vyjádřil jejho raketový růst i v porovnání s ostatními sériemi.

Začíná přitom zcela napřímo číslem 300 miliónů. To je cifra představující počet diváků, kteří si závod v ulicích atraktivních měst naladili přinejmenším jednou za uplynulou sezónu. Všech 12 závodů si v globálním měřítku naladilo v průměru 27,1 miliónů diváků. Meziroční nárůst činí 8,5 miliónů hlav.

Velmi působivá čísla přitom zaznamenal tamní zprostředkovatel přenosů formule E, televizní společnost Fox Sports. Poslední dva závody konané v polovině července v New Yorku sledovalo na tomto kanálu průměrných 412 tisíc příznivců. Pro srovnání závody IndyCar si naladí 458 tisíc diváků. Jenomže formuli E na taková čísla stačily pouhé čtyři roky působení.

Velké popularitě se šampionát pyšní zejména mezi mladou a adolescentní veřejností v rozmezí 13-17 let. Ta obsah formule E konzumuje ve velkém především na sociálních sítích a vytvořila v tomto segmentu nárůst o 347 procent. Na oficiální facebookové stránce formule E pak spolu se skupinou lidí ve věku mezi 18-24 lety tvoří takřka polovinu fanoušků.

Průřez sociálními sítěmi obecně naznačuje velký pokrok vpřed. A další, dost možná ten největší v historii tohoto šampionátu, je očekáván s příchodem nové generace vozů. Ta se poprvé v závodním režimu představí již v prosinci tohoto roku v hlavním městě Saudské Arábie při konání první ePrix nového ročníku.

Ale zpět ke statistikám. Její zajímavou položkou je i nejsledovanější závod toho uplynulého. Tím se stal Řím, nováček v kalendáři formule E, který živě sledovalo 34,2 miliónů lidí. Navíc se zdá, že ani přesun na placené kanály není překážkou. A možná právě proto roste obliba na serverech jako YouTube, Instagram, Facebook nebo Twitter, kde je všem dostupný další videomateriál. V součtu totiž tyto sítě nastřádaly v minulém roce 318 miliónů shlédnutí. Nárůst 675 procent.

Čtěte také: AUDI ZAŽILO NEUVĚŘITELNÝ NÁVRAT DO ŠAMPIONÁTU, ŠÉF MCNISH MARNĚ VZPOMÍNÁ NA SILNĚJŠÍ MOMENT

Recenze výletu na ePrix Říma aneb den ve společnosti formule E