Hyundai nestačí na vývoj baterií s pevným elektrolytem, pomáhá si proto investicí v USA

Pokud chtějí prorazit na trhu s elektromobily, musí automobilky přijít s alternativními bateriovými systémy. Lithium-ionové akumulátory zkrátka nestačí, a jako nejpravděpodobnější náhrada se jeví baterie s pevným elektrolytem. Rozbíhá se proto investiční boj o to, kdo ji vyvine první. Už i Hyundai se přidal, jenomže sám na to nestačí a z partnerství vynechal i LG.


Mezi automobilkami se rozběhl doslova závod o to, kdo přijde na trh jako první s bateriovým systémem využívající pevný elektrolyt. Právě tyto akumulátory mají v automobilovém průmyslu v dohledné době nahradit lithiové baterie, u nichž se zdá, že potenciál vývoje dosáhl konečných hodnot. Naopak takzvané solid-state baterie jsou na počátku svých možností a očekává se, že napomohou ke globálnímu prosazení elektromobilů. Bude je totiž možné rychleji dobít a navíc s nimi na jedno nabití ujet až 800 kilometrů.

Velcí automobiloví hráči, jako je Toyota, Honda, Nissan, BMW nebo Volkswagen, proto sází miliony svých investičních prostředků do vývoje této technologie a předhánějí se v tom, kdo dřív ji uvede na trh. Ohánějí se přitom nespočtem dat, která mnohdy ani nemají reálný základ. Pokud bychom tyto „výkřiky do tmy“ zprůměrovali, dostali bychom se na rok 2023.

A do tohoto závodu s časem se pustil další gigant, korejský Hyundai. Ovšem vydává se poněkud jiným směrem, než výše zmiňovaní konkurenti. Rozhodl se totiž za tímto účelem napumpovat své finance do společnosti Ionic Materials se základnou v americkém Massachusetts. Co je na tom zvláštního? Mimo to, že se již dále nezaměřuje na svůj vlastní systém, což ukazuje na nezdary v pokusech, je jaksi zavádějící především to, proč se automobilka nespojila s dalším domácím gigantem v podobě LG.

Zda může firma Ionic Materials pro korejský Hyundai hrát skutečně klíčovou roli, to se ukáže až na přelomu dalšího desetiletí. Na co to ale ukazuje, je fakt, že samotný vývoj baterií s pevným elektrolytem je dosti nákladnou záležitostí. Jak z hlediska financí, tak potřebného know-how.

Čtěte také: JAKÉ BUDOU NOVÉ MERCEDESY? TO UKÁŽE TAJEMNÝ KONCEPT AESTHETICS PROGRESSIVE LUXURY

Hyundai bude spolu s Fiatem vyvíjet vodíkový pohon