Buemi v infarktovém závěru získal titul! Závod ovládl Nicolas Prost

V závěrečném závodě druhé sezony formule E zvítězil Nicolas Prost. Sébastien Buemi se po nervy drásajícím finiši stal vítězem šampionátu.

Poslední závod se stejně jako v loňském roce konal v londýnském parku Battersea. Pořadí na čele slibovalo dramatický souboj o titul. Sébastien Buemi ztrácel na vedoucího Lucase di Grassiho pouhé tři body. V poháru konstruktérů bylo v podstatě rozhodnuto. Tým Renault e.Dams měl náskok sedmatřiceti bodů na druhý ABT.

TRÉNINKY

Hned na začátku prvního tréninku bylo k vidění několik drobných výletů mimo trať hlavně v zatáčce číslo tři. Chybovali například Jean Erick Vergne, Bruno Senna nebo Robin Frijns. Krátce na to přišly první červené vlajky. Simona de Silvestrová nezvládla brzdění do jedné ze zatáček a nabourala do bariéry. Pilotka týmu Andretti se pokusila vrátit zpět do boxů, ale technika nevydržela a musela zastavit. Za pomalou jedoucí Silvestrovou dostatečně nezpomalil Antonio Felix da Costa, zezadu narazil do svého týmového kolegy a zablokoval dráhu. Po restartu následovalo jen pár drobných výletů mimo trať.

Druhý trénink byl zrušen, protože týmy měly potíže s nabíjením monopostů. Generátory a kabely byly v pořádku, ale problémy se vyskytly na nabíječkách. Za selháním zřejmě stojí přetížení techniky, která byla používána druhý den po sobě.

KVALIFIKACE

Potíže s nabíjením se podařilo vyřešit a kvalifikace odstartovala podle plánu v jednu hodinu odpoledne. První část probíhala klidně. Nejrychlejší čas zajel vítěz prvního závodu v Londýně Nicolas Prost. Ve druhé skupině startoval lídr šampionátu Lucas di Grassi. Pilot týmu ABT nepřekonal Nicolase Prosta a umístil se průběžně druhý.

Ve třetí části startoval Sébastien Buemi. Ten zajel suverénně nejrychlejší čas s náskokem více jak sedmi desetin sekundy na svého týmového kolegu. V poslední skupině startovali piloti s méně výkonnými auty, ale Oliver Turvey zajel skvělý čas a postoupil do superpole.

Superpole přineslo strhující souboj o pole position. Nicolas Prost sice ve svém rychlém kole probrzdil, ale překonal Lucase di Grassiho. Jako poslední na dráhu vyjel Sébastien Buemi, který zajel absolutně nejrychlejší čas a získal pole position. Duval byl penalizován a startoval poslední.

Výsledky superpole a kvalifikace:

CmcE9CuWAAAjBN3

13528425_1179268752113004_4416439030229002371_o

ZÁVOD

Připomeňme, že za zisk pole position pilot získává tři body, to znamená, že pořadí na čele bylo absolutně vyrovnané. Pár sekund po startu přišel infarktový moment. Lucas di Grassi skvěle odstartoval a ve snaze dostat se do vedení závodu nedobrzdil a zezadu sestřelil vedoucího Sébastiena Buemiho. Buemiho vůz doznal nemalého poškození, ale v závodě mohl pokračovat. Di Grassi dopadl o něco hůře. Zlomil si zavěšení na pravém předním kole, ale dostal se do boxů, nasedl do druhého auta a v závodě pokračoval.

Sébastien Buemi na konci třetího kola také zajel do boxů a vystřídal monopost. Záběry ukázaly, že měl defekt levé zadní pneumatiky. Dlouho nebylo jasné, zda se vrátí na trať. V sedmém kole náhle zpomalil a později zastavil Sam Bird, zřejmě kvůli potížím s elektronikou. Na trať byl podruhé povolán safety car.

Di Grassi zvolil skutečně statečnou strategii. Na posledním místě s velkou ztrátou na zbytek startovního pole využil FanBoost a zajel průběžně nejrychlejší kolo závodu, které je odměněno dvěma body. Později zajel opět do boxů, kde stále čekal Sébastien Buemi. Pilot týmu Renault e.Dams vyjel na trať ve dvanáctém kole a pokusil se také s využitím FanBoostu zajet rychlé kolo. Ve stejném kole havaroval Robin Frijns a na trať byl potřetí povolán safety car. Buemi opět zajel do boxů.

Safety car se vrátil do boxů na konci čtrnáctého kola a v regulérním závodě pokračovalo pouze třináct pilotů. Na trať se vrátili di Grassi s Buemim. O dvě kola se opět zajeli do boxů. Nicolas Prost si mezitím na čele vybojoval solidní náskok. V devatenáctém kole téměř všichni vyměnili auto a na trať se opět vrátili piloti bojující o titul.

Krátce na to se Buemi pokusil o rychlé kolo, do cesty se mu připletl Qing Hua Ma. Přesto Buemi zajel průběžně nejrychlejší čas. Celé startovní pole srdnatě bojovalo o co nejlepší umístění, ale veškerou pozornost přitahovali piloti bojující o titul, kteří ještě několikrát zajeli do boxů. Naposledy se di Grassi pokusil o rychlý čas kolem třicátého kola, ale byl o šest setin sekundy pomalejší. Pilot týmu ABT rezignoval v předposledním kole a infarktový souboj o titul vyhrál Sébastien Buemi. Incident z prvního kola se bude vyšetřovat po závodě.

Výsledky závodu:

Cmc8hZ6W8AERCyg